Mesele tale sunt hipocalorice

Dacă la micul dejun sau la masa de prânz ai mâncat te miri ce,este normal ca tot restul zilei să consumi tot felul de snackuri ca să te saturi.

Biscuiţi,ciocolată,batoane de cereale,fiecare dintre aceste alimente conţine mult mai multe calorii,grăsimi şi glucide decât o masă de prânz obişnuită.

Soluţia? Mănâncă pe săturate la micul dejun şi la prânz şi alege un fruct sau un iaurt pentru gustări.

Bei multe băuturi light

Dacă alegi mereu băuturile light,crezând că acestea sunt aliatele siluetei tale,te înşeli.

Bineînţeles că ele sunt de preferat celor obişnuite,dar cel mai bine ar fi să nu le incluzi deloc în meniul tău.

Şi asta deoarece mai mult de 500 ml de băutură light pe zi stimulează pancreasul să secrete mai multă insulină.

Acest hormon încetineşte arderea grăsimilor şi creşte pofta de mâncare în următoarele ore.

Aşa că,dacă vrei să slăbeşti,alege apa plată sau carbogazoasă,cu o felie de lămâie.

Iei medicamente hipotensive

Medicamentele betablocante destinate persoanelor cu hipertensiune arterială sau cu alte probleme cardiace diminuează consumul de energie al organismului,ceea ce încetineşte procesul de slăbire.

Dacă tu urmezi un astfel de tratament,doar medicul îţi poate recomanda   alimentele care stimulează arderile din organism.

Ai probleme de tiroidă

Când funcţiile tiroidei sunt încetinite (vorbim aici de hipotiroidie),corpul arde mult mai puţine calorii,ceea ce determină creşterea în greutate.

Orice dietă vei încerca,aceasta nu va funcţiona,deoarece procesul de arderi din organism este încetinit.

Numai un medic endocrinolog îţi poate recomanda un tratament care să te ajute.

Care sunt semnele unei probleme cu tiroida? O senzaţie permanentă de frig,probleme de tranzit intestinal,tulburări de concentrare şi de memorie.

Ai intrat în menopauză

Nu,nu este un mit faptul că menopauza este însoţită întotdeauna de probleme de greutate.

Cei doi ani care preced menopauza şi cei doi ani care urmează acestui proces provoacă un adevărat haos hormonal.

Acesta determină o creştere semnificativă a poftei de mâncare şi a retenţiei de apă,ceea ce face imposibilă orice dietă. Sfatul nutriţioniştilor?!

Chiar dacă pare foarte greu,supraveghează-ţi cu stricteţe meniul şi ţine o dietă abia după instalarea deplină a menopauzei,când procesele hormonale se echilibrează.

Mănânci salată verde în exces

Chiar dacă-ţi pare paradoxal,salata verde consumată în cantităţi prea mari,poate determina o creştere în greutate.

De ce? Pentru că frunzele de salată în sine au un gust fad şi atunci eşti tentată să adaugi mult ulei şi sare,alimente care au multe calorii şi care stimulează retenţia de apă.

În plus,absenţa proteinelor din carne nu este delor bună pentru siluetă,deoarece duce la apariţia oboselii şi a unei pierderi masive de ţesut muscular.

Te-ai lăsat recent de fumat

Dacă ai renunţat recent la fumat,atunci şansa de a slăbi este egală cu zero.

Conform studiilor,una din trei femei care se lasă de fumat se îngraşă cu 3-4 kilograme,iar 10% din ele cu peste 10 kg.

Nutriţioniştii afirmă că nicotina din ţigară stimulează arderea caloriilor din organism.

Când te opreşti din fumat,aceste arderi se diminuează cu 200-300 kcal pe zi.

Aşa că dacă ţii o dietă,te-ai lăsat de fumat şi totuşi nu slăbeşti,de vină este lipsa nicotinei.

Soluţia este să faci mişcare zilnic şi să aştepţi câteva luni ca organismul tău să se elibereze de dependenţa de nicotină.