1.      Taie-le regulat

 

Acest obicei menţine unghiile sănătoase şi ajută la evitarea ruperii lor. Specialiştii spun că unghiile cresc mai repede sau mai încet în funcţie de cât de des le tai. Foloseşte o pilă fină pentru a netezi marginile.

 

2.      Curăţă-le cu o perie specială

 

Multe femei riscă să facă infecţii pentru că înlătură murdăria de sub unghii folosind instrumente lungi şi ascuţite. Această deprindere favorizează apariţia infecţiilor bacteriene şi fungice. Indicat este să fricţionezi unghiile uşor,cu o perie specială.

 

3.      Hidratează cuticulele

 

Rolul principal al cuticulelor este de a proteja unghia. Pentru că tăierea lor poate favoriza apariţia infecţiilor,este indicat să le hidratezi. Pune într-un vas cu apă călduţă 4 picături de ulei de măsline ori de ricin. Lasă-ţi degetele în soluţie,iar după 10-15 minute,şterge-le cu un prosop curat şi moale. Masează unghiile 2 minute,pentru stimularea circulaţiei sangvine de la rădăcină,şi cu un beţişor special din lemn sau din bambus împinge cuticulele spre baza unghiei. Ai grijă să nu apeşi prea tare pentru a nu rupe cuticulele şi pentru a nu leza unghia. Aplică apoi o cremă hidratantă.

 

4.      Foloseşte mănuşi de protecţie

 

Pe cât posibil,nu exagera cu spălatul mâinilor şi limitează contactul cu substanţele chimice,pentru a evita deteriorarea şi uscarea acestora. Astfel,pentru a avea mâini şi unghii sănătoase poartă mănuşi în timp ce speli vasele ori când faci curăţenie. Dacă lucrezi într-un domeniu în care trebuie să te speli tot timpul pe mâini,ai grijă să le hidratezi cât mai des.

 

5.      Apelează la suplimentele de vitamine

 

Biotina,cunoscută şi ca vitamina H,face parte din complexul de vitamine B. Aceasta întăreşte unghiile şi previne ruperea lor. Un studiu recent realizat de cercetătorii elveţieni arată că persoanele care au luat 2,5 miligrame de biotină 5 luni şi jumătate au observat că unghiile lor sunt mai ferme şi mai rezistente. Vitamina E este,de asemenea,extrem de benefică. Se poate administra sub formă de pastile sau capsulele uleioase de vitamina E se aplică direct pe unghii.

 

6.      Aplică lac întăritor

 

În mod normal,oja protejează unghiile firave. Când o aplici,nu uita să utilizezi la început un strat de bază,sub forma unui lac incolor,după care aplică două rânduri subţiri de ojă şi încheie cu un strat final (top coat) care oferă manichiurii un aspect lucios. Dacă nu-ţi place să-ţi colorezi unghiile,foloseşte un întăritor de unghii transparent.

Info:Stratul final (top coat) preungeşte rezistenţa lacului de unghii şi netezeşte imperfecţiunile minore de pe suprafaţa ojei.

 

7.      Consumă mese bogate în proteine

 

Un regim alimentar bine echilibrat şi consumul a minim 2 litri de apă pe zi sunt doar câteva dintre modalităţile simple prin care poţi avea unghii sănătoase. Ai grijă ca din dietă să nu lipsească peştele,ouăle,arahidele,carnea de pui ori leguminoasele (fasolea,mazărea,lintea),adică alimente care conţin proteine.