Mănâncă nesărat

 

Consumă cât mai puţină sare. Atenţie la produsele preambalate,conserve,murături,mezeluri,brânzeturi,care conţin sare în cantităţi mari.

 

 

Mai puţin alcool

 

Studiile arată că un pic de vin roşu,consumat din când în când,e benefic pentru inimă şi pentru vasele de sânge. Însă consumul regulat de alcool înmulţeşte cu 4 riscurile complicaţiilor cardiovasculare.

 

 

Nu fuma

 

O singură ţigaretă face să urce uşpr tensiunea arterială în minutele de după consumarea ei – imaginează-ţi efectul dacă fumezi mult şi des!

 

 

Mişcă-te

 

Zilnic fă 30 de minunte de mişcare – plimbare în pas alert,nataţie,ciclism.

 

 

Dormi bine

 

Fă-ţi o rutină de somn judicioasă. Culcă-te devreme şi trezeşte-te devreme,urmând ritmul natural al corpului tău.

 

 

Adoptă o dietă echilibrată

 

Include în dieta zilnic fructeşi legume,leguminoase,carne slabă,peşte,cereale integrale. Evită zaharurile rafinate. Şi nu uita să bei multe lichide în fiecare zi,evitând excesul de cafea,ceai,băuturi energizante.

 

 

Dă jos kilogramele

 

A te menţine la greutatea ideală este esenţial pentru a evita complicaţiile produse de hipertensiunea arterială.