1. Concentrează-te pe respiraţie

O metodă extrem de simplă, însă extrem de eficientă este să respiri adânc. Inspiră încet, pe nas, 5 secunde, ţine-ţi respiraţia 10 secunde, apoi expiră uşor pe gură, numărând până la 10. Repetă de 3 ori. Pe lângă oxigenarea organismului şi relaxarea corpului, această metodă te ajută să reglezi ritmul cardiac, care tinde să se intensifice atunci când ai nervi.

2. Spune-ţi oful

În loc să răbufneşti şi să-ţi verşi nervii pe cei din jur, scoate la suprafaţă ceea ce simţi. Exprimă-te, dar civilizat. Dacă cineva te-a enervat, este util să vorbeşti cu acea persoană despre lucrurile care te-au deranjat, deoarece te vei elibera de emoţiile negative. În acelaşi timp, vei aborda problema şi dintr-o altă perspectivă. Şi vei încerca să previi apariţia acesteia, pe viitor.

3. Gândeşte-te la altceva

Cum poţi face acest lucru? Extrem de simplu: mergând 10 minute pe jos, în pas alert, golindu-ţi mintea de gândurile rele. Vei vedea că starea ta mentală şi emoţională se va schimba rapid. Această metodă poate fi folosită şi preventiv, înainte de a te confrunta cu o situaţie greu de stăpânit.

4. Dă frâu emoţiilor

Dacă simţi că emoţiile te-au copleşit şi nu ştii cum să le mai stăpâneşti, o soluţie este să le dai frâu liber. Nu-ţi fie teamă sau ruşine să plângi, căci este cunoscut faptul că plânsul are efect terapeutic. Dacă ţi-ai reprimat emoţiile de-a lungul timpului, renunţă la acest obicei care-ţi încarcă sufletul.

5. Practică exerciţii de relaxare

Te ajută să te eliberezi de tensiuni şi să te calmezi. Alege-ţi un loc izolat, în care poţi să stai câteva minute întinsă, cu ochii închişi, relaxându-ţi întregul corp. Respiră adânc, ascultând pe fundal o muzică liniştitoare, precum sunetele naturii sau muzică clasică, deoarce acestea scad frecvenţa bătăilor inimii, inducând o stare de bine. Dacă îţi vin gânduri în minte în tot acest timp, alungă-le, acordând atenţie respiraţiei.

6. Schimbă-ţi postura

Ai fost vreodată atentă să te uiţi cum arată corpul tău atunci când eşti nervoasă? Întreaga musculatură este încordată, gesturile sunt mai ample şi, de cele mai multe ori, coloana vertebrală stă înconvoiată. Simpla schimbare a posturii îţi poate schimba starea de spirit, aşadar îndreaptă-ţi şira spinării şi concentrază-te, pentru a relaxa fiecare muşchi în parte.

7. Fă aromoterapie

Aromaterapia te ajută să te relaxezi în momentele tensionate, făcând conexiunea între simţul olfactiv şi structurile cerebrale răspunzătoare de elaborarea emoţiilor şi comportamentelor. De la primele semne care indică o situaţie conflictuală care-ţi poate declanşa nervozitate, aprinde beţişoare aromate sau arde, în lămpile speciale, uleiuri de lavandă, lămâie, portocală, bergamotă, busuioc sau iasomie.

Trucuri Click!pentru femei

*Ca să previi izbucnirile nervoase, practică o activitate sportivă - alergat, dans, karate. Sportul îţi oferă posibilitatea să îţi consumi energia şi să-ţi controlezi furia.
*Odihneşte-te suficient: dormi cel puţin 7-8 ore pe noapte.
*Evită factorii care îţi perturbă starea de bine: identifică-i şi încearcă să stai cât mai departe de ei.

Ştiai că...

...un animal de companie poate reduce nivelul stresului? Prezenţa unei pisici, a unui câine sau chiar a unui papagal şi îţi dă o stare de bine, iar şansele să te enervezi din nimic vor scădea considerabil.
...furia afectează sănătatea? Mai mult de 10 minute de stres zilnic dăunează grav organismului, lăsându-l pentru 5-6 ore lipsit de apărare.


Sursă foto: healthista.com