Întinderile de dimineaţă

Imediat ce te trezeşti,nu uita să faci puţină mişcare. Sunt de ajuns chiar şi câteva întinderi sau exerciţii fizice precum cele de arcuire a spatelui,prin care pare că imiţi o pisică. Aşa stimulezi circulaţia sângelui,digestia şi scapi de durerile de spate.  

Schimbă-ţi rutina

Pentru sănătatea mentală şi pentru prevenirea unei boli ca Alzheimer,este benefic să faci integrame sau sudoku,să înveţi poezii sau să reţii nume şi numere de telefon,dar mai poţi face ceva în plus,ceea ce oamenii de ştiinţă americani numesc neurobics:încearcă să faci altfel treburile de rutină:

-caută 2-3 căi diferite pentru a parcurge drumul de la serviciu acasă şi alege altul de fiecare dată

-spală-te pe dinţi cu cealaltă mână

-urcă scările câte două

-alege-ţi hainele în funcţie de simţul tactil nu vizual

Extrapont

Tot pentru a-ţi păstra sănătatea mentală mai poţi face ceva:să fii sociabilă. Însingurarea nu e provocatoare pentru creier,din contră,îl îmbătrâneşte. Merită să ai un cerc larg de prieteni cu care să discuţi când ai probleme sau cu care să ieşi în oraş sau să mergi în excursii,ca să scapi de griji,de stres.

Mai multă vitamina C

Ai nevoie de 90 mg de vitamina C pe zi procurate din 5 porţii de legume şi legume luate zilnic. Scopul este obţinerea unei imunităţi mai bună,ca organismul tău să aibă forţa de a lupta contra bacteriilor,virusurilor şi de a anihila celulele canceroase.

Legumele şi fructele viu colorate te feresc de boli

Nu sunt doar frumoase şi plăcute la vedere,ci bogate în flavonoide şi  carotene,substanţe care combat radicalii liberi şi inflamaţiile. Cel mai sigur semn că fructele şi legumele le conţin este culoarea vibrantă. Câteva mâini de fructe de pădure,de pildă,îţi aduc beneficiile menţionate mai sus şi  sunt chiar mai bune decât suplimentele alimentare.

Gustările,de nelipsit

Auzi tot mai des că nu e bine să sari peste micul dejun,dar la fel de important este să nu renunţi la gustările dintre mese. În caz contrar,nu vei scăpa tentaţiei de a mânca dulciuri. Pregăteşte cu o zi înainte sau la începutul săptămânii câteva pachete mici cu seminţe,fructe uscate,batoane de cereale făcute de tine,morcovi,felii de măr sau alte fructe. Le vei avea gata pregătite.

În plus, cele mai bune surse de acizi graşi Omega-3,grăsimi sănătoase şi proteine sunt nucile,excelente la gustări. O mână de nuci mâncate cu o jumătate de oră înainte de masă îţi va scădea apetitul,ceea ce te va ajuta să nu iei în greutate.

Gătitul

Dacă nu-ţi place să stai în bucătărie,mai gândeşte-te o dată. Când găteşti tu,ştii exact câtă sare sau cât zahăr pui,mănânci cu mai puţini conservanţi,mai sănătos. În plus,cheltuieşti mai puţin şi ajungi să te stresezi mai puţin din cauza problemelor băneşti,deci ai numai de câştigat. Nu contează dacă nu-ţi ies unele preparate. Continuă să încerci,pentru că priceperea vine odată cu experienţa.

Farfuriile mai mici

Nu numai că vei spăla mai repede farfuriile şi castroanele mai mici,dar,mai important,porţiile tale de mâncare vor fi diminuate prin acest truc. Vei mânca mai des şi mai puţin,vei digera şi vei slăbi mai uşor. Sunt multe beneficii obţinute printr-o schimbare minoră.