De fapt,acesta este cel mai puţin important dintre beneficiile spanacului pentru sănătatea noastră,pentru că în compoziţia chimică a spanacului,pe lângă fier,se regăsesc metale precum sodiu,magneziu,cupu si elemente chimice precum sulful şi fosforul,dar şi vitamine din clasele A,B,C,E,K,PP,precum şi aminoacizi importanţi pentru organism,ca arginina si lisina. Datorită acestei compoziţii,spanacul este recomandat pentru sănătatea sistemului digestiv,osos,circulator,endocrin şi renal.

Dar să luăm pe rând câteva dintre virtuţile spanacului,ca să înţelegem de ce trebuie să-l introducem zilnic în alimentaţie.

1. Scade riscul de ulcer

Este un „curăţitor” al căilor digestive şi un stimulator al secreţiei biliare şi pancreatice,iar sărurile metalelor conţinute de celulele vegetale ale spanacului interacţionează cu enzimele din sucurile digestive. În timpul acestor reacţii se produce o variaţie a pH,adică a acidităţii în interiorul stomacului. Ca urmare a acestor fluctuaţii de aciditate,apar semnale electrice ce merg pe nervul vag,care face legătura dinte stomac şi creier. Drept urmare,creierul ia o serie de „hotărâri” legate de controlul procesului digestiv. Una dintre aceste decizii este cea de a creşte secreţia de mucus,care protejează stomacul de acţiunea nocivă a unor substanţe acide,inclusiv de acidul clorhidiric secretat chiar de stomac. Prin acest efect complex,consumul de spanac,chiar si în cazul celui fiert,scade riscul de ulcer stomacal. Totodată,spanacul conţine si saponină,care are efect antiulceros.

2. Previne constipaţia

O altă comandă pornită de la creierul nostru după ce mâncăm spanac este cea care declanşează o reglare a producţiei de pepsină,o enzimă care are rolul de a desface proteine sau alimente în proteine mai mici. Acest aspect este foarte important în cazul în care consumăm zilnic carne,care,dacă nu este digerată rapid,poate cauza probleme de tipul disconfortului sau al constipaţiei.

Citeşte articolul integral pe ANTENA SATELOR.