8 reguli care te ajută să ai o viaţă echilibrată

1 75359 original jpg jpeg

A avea succes la locul de muncă reprezintă pentru oricine o mare satisfacţie, însă a-ţi păstra şi echilibrul în viaţa personală este de asemenea important. Deşi într-o lume în care lucrurile se întâmplă mereu pe fugă poate deveni o provocare să faci acest lucru, ţine cont de aceste sfaturi care te pot ajuta să îţi menţii liniştea, chiar şi la serviciu.

1. Setează-ţi priorităţile

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să îţi identifici şi să îţi setezi priorităţile. Munca, familia, prietenii, relaţia – toate trebuie să fie puse în ordine ca să te poţi concentra pe fiecare în parte. Nu încerca să îţi împarţi atenţia în mai multe direcţii, în acelaşi timp. Nu vei face altceva decât să îţi complici viaţa.

2. Respectă-ţi timpul privat

Nu lăsa ca munca să devină prioritatea ta numărul 1 şi să îţi neglijezi viaţa personală. Dacă ţi-ai programat anumite activităţi în timpul liber, nu le întrerupe cu ceva legat de muncă. Bucură-te de timpul liber şi în acest fel vei da mai mult randament la serviciu.

3. Închide notificările telefonului

Alertele pe care le primeşti pe email îţi pot distrage atenţia atunci când ai plecat de la serviciu, nereuşind astfel să te deconectezi. Ia o pauză şi eliberează-ţi mintea de toate sarcinile pe care le ai de îndeplinit.

4. Învaţă să spui nu

Câteodată pot apărea situaţii în care eşti nevoită să rămâi să lucrezi după program, ceea ce nu e neapărat un capăt de ţară, dacă nu se întâmplă frecvent, ci doar ocazional. Situaţii neprevăzute se pot ivi mereu, însă uneori este sănătos să înveţi să ai puterea să refuzi politicos.

5. Lasă munca la muncă

Din momentul în care ai părăsit clădirea în care lucrezi, ar fi bine să nu mai ai nici măcar un singur gând legat de muncă. Dacă ai avut parte de o zi stresantă şi nu ai reuşit să îţi duci toate sarcinile la bun sfârşit, notează-ţi pe o hârtie ce ai de făcut şi apucă-te de ele ziua următoare, cu mintea limpede.

6. Somnul este important

Somnul este un factor extrem de important pe care nu ar trebui să îl neglijezi, creierul are nevoie de odihnă. Ideea este să lucrezi inteligent, nu mult. Prioritizează-ţi activităţile şi încearcă să le termini într-un anumit interval de timp. Dacă eşti obosită, încearcă să îţi concentrezi toată atenţia şi să nu îţi pierzi răbdarea.

7. Deconectează-te cu ajutorul activităţilor relaxante

Fie că alegi să faci sport sau să mergi la înot, ori poate la o plimbare în parc, pe jos sau cu bicicleta, la un film împreună cu partenerul, la ore de canto, orice activitate care îţi face plăcere şi te relaxează este bine-venită.

8. Planifică-ţi vacanţa

Chiar dacă mai ai de aşteptat până să îţi iei concediu, e bine să îţi alegi din timp destinaţia în care vei merge, biletele fiind chiar mai ieftine dacă le achiziţionezi mai devreme. Câteva zile de relaxare în locul dorit te vor ajuta să îţi reîncarci bateriile pentru o bună perioadă de timp. Chiar şi la sfârşit de săptămână îţi programa o mini-excursie.



Recente

pastrarea unui secret este nociva pentru sanatate jpg
interviu pentru un job  foto   Shutterstock jpg
5 obiceiuri care iti dezvaluie personalitatea  Sursa foto shutterstock 1746342872 jpg
intalnire anulata jpg
Ce vezi prima data iti arata cum reactionezi in fata provocarilor  Sursa foto Jagranjosh jpg
Test jpg
Test  Care este prima impresie pe care o faci  Sursa foto shutterstock 1354368305 jpg
Loc de munca toxic  jpg
Metoda kaizen de evitare a burnoutului  Sursa foto shutterstock 702522496 jpg
o persoana care minte jpg
Ce spune despre tine modul in care folosesti tubul de pasta de dinti  Sursa foto shutterstock 651225181 jpg
intuitie jpg
Desenele pe care le faci in graba arată ce te motiveaza in viata  Sursa foto shutterstock 2291956477 jpg
Sfintii 40 de Mucenici  Sursa foto Wikimedia jpg
Ce este ableismul  Sursa foto shutterstock 2292625553 jpg
copil deprimat  foto   Shutterstock jpg
Ce vezi prima data in aceasta imagine iti dezvaluie cele mai mari frici jpg
cadou jpg
femeie puternica jpg
personalitate jpg