1. Creierul tău este protejat de colină

Fosfolipidele, care asigură comunicarea normală a celulelor creierului, se găsesc în colină. S-a demonstrat clinic că această vitamină este cel mai important material de construcţie al creierului. Dacă mâncaţi 2 ouă pe zi, corpul dumneavoastră primeşte suficient din acest nutrient. Deficienţa colinei duce la scăderea memoriei.

2. Vederea este păstrată datorită luteinei

Noi cercetări arată că ouăle de găină sunt bogate în luteină. Această substanţă este responsabilă pentru o vedere clară şi ascuţită. Prin deficienţa sa, se acumulează schimbări distrugătoare ale ţesuturilor oculare şi se deteriorează ireversibil.

3. Vitamina D ajută la absorbţia calciului

Dacă oferiţi unei persoane alegerea între a bea o lingură de ulei de peşte sau de a mânca un ou fiert, majoritatea va prefera oul. Mai ales dacă descoperă faptul că conţinutul de vitamina D este acelaşi în ambele cazuri. Oamenii de ştiinţă au descoperit o modalitate de a creşte cantitatea de conţinut de vitamina D în ouă, prin oferirea suplimentelor speciale păsărilor. Vitamina D ajută calciul să se absoarbă mai bine şi să vă întărească oasele şi dinţii.

4. Complexul Vitamina B protejează pielea, părul şi ficatul

Biotina, vitamina B12 şi proteinele nutritive digestibile contribuie la întărirea părului şi a pielii. Fosfolipidele conţinute în ouăle de găină ajută la eliminarea toxinelor din ficat.

5. Riscul bolilor cardiovasculare este redus

În ciuda opiniilor precedente, noi cercetări au arătat că colesterolul din ouă este echilibrat cu fosfatide, deci nu dăunează sănătăţii noastre. De asemenea, inhibă producţia de colesterol a organismului. Ouăle conţin acizi omega-3 care reduc nivelurile de trigliceride, reducând astfel riscul bolilor cardiovasculare.

6. Începeţi să slăbiţi

Cercetătorii americani au ajuns la concluzia că, dacă combinaţi o dietă cu conţinut scăzut de calorii cu consumul de ouă de găină la micul dejun, veţi pierde în greutate de două ori mai repede. Un astfel de mic dejun vă satură mult timp, permiţându-vă să reduceţi cantitatea de alimente consumate într-o zi.

7. Reduce riscul de cancer

Colina, care este atât de necesară pentru creier, reduce, de asemenea, riscul de cancer. Conform rezultatelor unui studiu, pentru femeile a căror dietă zilnică în adolescenţă a inclus ouă, riscul de a dezvolta cancer de sân a scăzut cu 18%.

8. Sunt utile în planificarea copiilor

Vitaminele B, de asemenea, iau parte la formarea hormonilor sexuali. Vitamina B9 are un alt nume: acid folic. Cu ajutorul acestuia se formează celulele roşii şi tubul neural al fătului, iar riscul de întârziere mentală a copilului este redus. De aceea vitamina B9 este atât de necesară pentru femei în timpul planificării sarcinii. 1 ou de găină conţine 7,0 mcg de vitamină.

9. Procesul de îmbătrânire încetineşte

Acest lucru este evident din cercetările efectuate de oamenii de ştiinţă olandezi. La 87% dintre femeile cu vârsta cuprinsă între 35 şi 40 de ani, petele de vârstă au dispărut şi pielea a fost ridicată. La bărbaţi, ridurile din jurul ochilor se încleştau.

Sursa: brightside.me