1.    Dansează pe tocuri

Dacă-ţi place să dansezi,lasă-te în voia muzicii – dar pe tocuri! Vei face mişcări când eşti,practic „pe vârfuri”,având muşchii gambei şi coapse tensionaţi în lungime. Caută un model de încălţăminte comod,nu foarte ascuţit în faţă,deci care nu-ţi strânge degetele de la picioare.

 

2.    Stai pe vârfuri

Poziţia „pe vârfuri” favorizează circulaţia venoasă,fiind practic un adevărat masaj contra picioarelor grele,dar şi un tonic al muşchilor gambei,coapsei,feselor şi a muşchilor abdominali. Stai pe vârfuri ori de câte ori ai ocazia:când te speli pe dinţi,când eşti la bucătărie,când stai la coadă.

 

3.    Mergi prin apă

Dacă îţi iei vacanţă la mare în luna septembrie,profită de ocazie ca să mergi prin apa mării,pentru a-ţi tonifia musculatura coapsei. Rezistenţa nisipului şi a valurilor îşi vor sculpta frumos muşchii.

 

4.    Masează-te

Cu degetele de la mână,exercită o uşoară presiune „alunecată” de-a lungul coapselor până la glezne – şi înapoi. Foloseşte un ulei vegetal pentru un efect mai mare:ulei de nuci de macadamia,cu rol în tonifierea sistemului limfatic şi al microcirculaţiei,la care adaugi un ulei esenţial de grepfrut,cu virtuţi drenante (20 picături ulei esenţial în 40 ml ulei vegetal).

 

5.    Urcă treptele câte două

Ori de câte ori ai ocazie,urcă pe scări:la bloc,la metrou şamd. Urcă treptele câte două,pentru a tonifia coapsele,gambele şi fesele. Când te simţi în formă,urcă-le câte trei şi câte patru. Sprijină-te pe toată talpa,nu doar pe vârfuri,pentru a pune la treabă toată musculatura.

 

6.     Contractăfesierii

Poţi să contracţi discret muşchii fesieri,la intervale de 1 – 2 minute, în orice ocazie:când stai în picioare,în autobuz,la birou,în timpul pauzei de cafea.

 

7.    Fă exerciţii şezând

În poziţia şezut,cu spatele drept şi tălpile bine lipite de sol,plasează o minge de gimnastică moale (sau un prosop împăturit de mai multe ori) între genunchi. Strânge coapsele pentru a menţine obiectul respectiv. Asta va întări muşchii adductori,aflaţi la interiorul coapselor.

 

8.    Termină duşul cu apă rece

Când termini duşul,dă drumul progresiv la apă tot mai rece,şi las-o să „biciuiască” picioarele timp de 2 minute. Apa contractă vasele de sânge şi ameliorează circulaţia sanguină,şi întăreşte,cu precădere,musculatura gambelor.

 

9.    Mergi pe bicicletă

Mergi cât mai des pe bicicletă,pe role,timp de minimum 45 de minute,iar rezultatele vor fi vizibile. Fă cursuri de dans,practică zumba şi pilates – vei fi mândră de picioarele tale!

 

Citeşte şi:

5 trucuri pentru un bust mai ferm

Ai picioare fine şi relaxate cu levănţică