1.     Nu e obligatoriu să dormi 8 ore pe noapte. Dacă nu poţi dormi şnur,chiar şi 6-7 ore pe noapte sunt suficiente. Studiile arată că un somn de 7 ore pe noapte este benefic,duce la performanţe intelectuale bune şi este odihnitor.

 

2.     Foloseşte un bec cu lumină roşie. S-a constatat că lumina roşie inhibă producţia de melatonină,hormonul care este resposabil de ciclul somn-trezie. Foloseşte,spre exemplu,un bec roşu în holul de la baie.

 

3.     Fă exerciţii fizice dimineaţa devreme. Nu fă sport cu cel puţin 3 ore înainte de a merge la culcare.

 

4.     Nu bea alcool. Te adoarme pe moment,dar îţi dă un somn de proastă calitate – te vei trezi de mai multe ori pe noapte.

 

5.     Dormi la ore fixe. Du-te la culcare la aceeaşi oră şi scoală-te la aceeaşi oră – inclusiv în weekend ! În felul acesta,îţi creezi un ritm propriu somn-trezie.

 

6.     Descoperă ce te calmează. Poate fi o carte,o baie fierbinte sau un rebus.

 

7.     Fă sex.Activitatea sexuală te oboseşte şi te scapă de stres.

 

8.     Dormi după-amiaza. Dacă ai posibilitatea,dormi după amiaza maximum o jumătate de oră. Vei evita acumularea oboselii,care te împiedică uneori să adormi noaptea.

 

9.     Nu te împotrivi. Dacă se întâmplă totuşi să te trezeşi în mijlocul nopţii,fără să poţi adormi în următoarele 30 de minute,nu te enerva. Deschide o carte,ascultă muzică,fă exerciţii de respiraţie-şi vei luneca în lumea viselor fără să-ţi dai seama!

 


Citeşte şi:

Ce impact are diabetul asupra creierului

Greşeli care afectează sănătatea intimă feminină