Mese regulate

Unul dintre secrete este să mănânci puţin şi des. Specialiştii în nutriţie spun că este indicat să iei o gustare la două ore şi jumătate-trei ore,ca într-o zi obişnuită din an.

Astfel vei ţine sub control nivelul de glucoză din organism şi nu vei simţi nevoia de a mânca mai mult,mai ales dulciuri. Şi încă un sfat:ia o pauză de cel puţin zece minute după fiecare fel.

Atenţie la cum combini alimentele

În aceste zile,ai grijă să consumi la fiecare masă carbohidraţi (orez brun,fructe,legume rădăcinoase),proteine (carne slabă,brânză,ouă) şi grăsimi „bune” (peşte gras,nuci,ficat).

Cele trei grupe de alimente fac ca nivelul de glucoză din organism să fie constant,astfel încât să nu-ţi pierzi energia şi să nu ai mai des decât de obicei senzaţia de foame. Astfel,nu vei simţi nevoia de a te repezi asupra tuturor bunătăţilor care vor fi pe masa de Crăciun.

Nu pleca nemâncat la petreceri

Ştiind că au o masă în familie,multe persoane stau nemâncate toată ziua. Total greşit! Căci vor mânca repede,mult şi cu poftă,ceea ce este un dezastru pentru digestie.

Nu numai că mâncarea se va transforma mai uşor în kilograme nedorite,dar rişti să te şi îmbolnăveşti. Cel mai bine este să mănânci normal în timpul zilei,poate un pic mai puţin decât de obicei.

Ceaiul verde reduce efectul alcoolului

O cină festivă nu are farmec fără o băutură fină,dar oare cât este permis? Medicii spun că nu este bine să faci abuz,orice te-ai decide să bei,fie că este vin sau tărie.  Ca să nu ţi se facă rău,este bine să bei câte două-trei căni de ceai verde pe zi,căci este bogat în antioxidanţi şi elimină mai repede toxinele. Este,de asemenea,indicat să bei şi un pahar de apă după unul de alcool.

Ai grijă ca porţiile să fie mici

La aceste ocazii avem obiceiul să mărim porţiile,să gătim mai sofisticat… Ce ar fi ca anul acesta să alegi porţii mai mici?

Aşa,nici nu te vei mai chinui să termini tot din farfurie şi nici nu te vei simţi inconfortabil după masă. Totodată,ai grijă să mesteci încet şi să savurezi fiecare înghiţitură.

Mănâncă o salată înainte de masa festivă

Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania,SUA,au ajuns la concluzia că persoanele care mănâncă o salată verde cu cel puţin o jumătate de oră înainte de a lua cina,acumulează cu 12% mai puţine calorii decât în mod normal. Astfel,înainte de festinul de sărbători,consumă o farfurie de salată verde simpă,cu ulei de măsline şi cu oţet balsamic.

Alege deserturi sărace în calorii

Desertul este cel care dă cele mai mari bătăi de cap atunci când vine vorba de surplus de kilograme,căci majoritatea dulciurilor conţin multe calorii.

De aceea,încearcă să prepari prăjituri fără prea multe nuci (bogate în calorii) şi să foloseşti zahăr brun. Iar în loc de două felii de cozonac,ce-ar fi să mănânci doar una?

Plănuieşte înainte să mănânci

Când eşti invitat la o masă festivă,verifică toate opţiunile de mâncare şi gândeşte-te la ce ai putea renunţa. Iar dacă nu te poţi abţine de la niciun fel de mâncare,alege să mănânci din fiecare câte puţin. Totodată,ai grijă şi la sucurile acidulate şi la cafea. În exces,pot favoriza apariţia colăceilor de pe burtă.

Foloseşte ingrediente dietetice

Atunci când găteşti,înlocuieşte ingrediente precum laptele şi caşcavalul,smântâna bogate în grăsimi,cu produse light.

Totodată,folosind ulei de măsline,salvezi 104 calorii,în timp ce utilizând 500 grame iaurt fără grăsimi în loc de smântână grasă,vei salva 720 de calorii. De asemenea,alege să găteşti feluri de mâncare  cu garnituri din legume înăbuşite.