Pe aceeaşi temă:

Ce se schimbă în învăţământ

Jumătate dintre români sunt nemulţumiţi de sistemul de învăţământ. 44% vorbesc despre nivelul scăzut al pregătirii elevilor,comparativ cu ceea ce se făcea acum 15 ani,în timp ce doar 13% se declară mulţumiţi de şcoala românească.

Informaţiile provin dintr-un studiu recent şi au stârnit discuţii aprinse atât printre părinţi şi profesori,cât şi printre elevi. Dar să vedem în cele ce urmează cât de mult se leagă aceste date de opiniile participanţilor la campania noastră.

Viitorii studenţi,tot mai slab pregătiţi

Într-un liceu cu performanţe deosebite,cum este cel care ne-a găzduit,nu puteam trece peste o dilemă generală:sunt suficient de şcoliţi absolvenţii pentru a trece în învăţământului universitar?

Viorel Costache (foto),părintele unui elev din clasa a X-a,care a predat pentru studenţii din anii 1 şi 2,este convins că elevii nu sunt pregătiţi:„Am constatat cu stupoare că studenţii din primul an sunt din ce în ce mai slabi. Vin cu un bagaj de cunoştinţe foarte redus. Dacă prin anii ’95,’96,’97,aveam studenţi de 9 şi 10,în ultimii ani,toţi sunt la pământ,cu note de 5 şi sub 5. Studenţii buni capătă burse şi pleacă afară,ori ajung la facultăţi cu examen de admitere,unde se intră mai greu. Ceilalţi intră cu dosare,indiferent cât ştiu”.

Tinerii performanţi preferă străinătatea

Maria Paliuc (foto),elevă în clasa a XII-a,este nemulţumită de lipsa perspectivelor:„De
ce-ar rămâne aici un elev bun?

De ce să facă o facultate? Ca să se angajeze să vândă într-un magazin,fără să-şi folosească diploma? În străinătate,criteriul "eşti bun" funcţionează.”

Se schimbă regulile,chiar în timpul jocului

Simion Luminiţa (foto),profesoară de chimie,aduce alt subiect în discuţie:„Mie nu mi se pare foarte important unde studiază mai departe elevii noştri,ci faptul că ei trăiesc schimbări haotice.

În momentul în care au intrat în diversele trepte de şcolarizare (clasele 1-4,5-8,9-12),au ştiut care sunt regulile.

Dar până să termine ciclul de şcolarizare,acestea s-au schimbat“. Aceeaşi părere este împărtăşită şi de părinţi:„Toate schimbările se pun în practică la sfârşit de ciclu şcolar. Aşa cum se întâmplă acum cu clasele a VIII-a şi a XII-a. Ar trebui ca patru ani să nu se schimbe nimic”,afirmă Adrian Topor,tatăl unei eleve de clasa a XII-a.

Ce face un ministru nou?

Schimbări. Acesta este răspunsul Mihaelei Constantin (foto),elevă în clasa a XII-a:„Pe mine mă deranjează că fiecare ministru îşi rezervă dreptul de a face schimbări fără să se consulte
cu nimeni. Mă gândesc că ar trebui organizată o conferinţă la nivel naţional,cu minţi luminate,nu să-şi spună părerea două persoane,pe care dacă le pui să vorbească,nu ştiu limba română”.

Lipsă de respect pentru profesorii

Laura Horiceanu,părinte,este de părere că sistemul de învăţământ nu este performant şi pentru că „profesorii nu sunt salarizaţi măcar la nivel mediu. Lucrurile vor merge atunci când copiii vor spune:"învăţ foarte bine pentru că vreau să devin profesor"”.

"Ne învârtim într-un cerc vicios"

Articolele de pe site-ul www.clickpentrufemei.ro legate de schimbările aduse de noua lege a învăţământului,au trezit zeci de comentarii,atât din partea părinţilor,a profesorilor,cât şi din partea elevilor.

Anca,una dintre mămicile care şi-au spus părerea pe site,susţine că,pentru a putea schimba educaţia în bine,este nevoie ca părinţii să-şi schimbe modul de gândire:„Vrem ca profesorii să nu mai dea meditaţii în paralel,să-şi facă treaba cum trebuie,să-i evalueze corect pe copii. Pe de altă parte,tot noi,părinţii,mergem cu o mică atenţie,ca să-i fie bine copilului. Ne învârtim într-un cerc vicios,din care nu văd cum am putea ieşi”.