În cadrul unui studiu publicat în "Jurnalul despre diabet, obezitate şi metabolism" au participat 10 persoane obeze, care au fost ţinute sub supraveghere medicală timp de cinci zile. O parte dintre aceştia au băut în fiecare zi sucuri de fructe care aveau în componenţa lor şi 48 de grame de nuci, cantitatea recomandata pentru diabetici, iar ceilalţi au băut sucuri, dar fără nuci. Gustul era destul de asemănător, însă rezultatele au fost diferite.


La finalul celor cinci zile, participanţilor la studiu li s-au făcut poze cu ajutorul rezonanţei magnetice în timp ce priveau imagini cu diverse preparate culinare precum dulciuri, mancare de tip fast-food, alimente sănătoase şi poze neutre cu flori sau peisaje. Când le erau arătate poze cu preparate delicioase, cei care au consumat sucuri cu nuci au avut o activitate crescută în zona creierului răspunzătoare de reglarea apetitului comparativ cu cei care nu au băut. Studiile au arătat că nucile au impact asupra acestei părţi a creierului, denumită insula. În plus, oamenii au spus că au avut o senzaţie mai scăzută de foame după ce au consumat sucul de fructe cu nuci.


Acest lucru se explică datorită rolului pe care îl are insula în creier şi anume acela de a fi implicată în controlul mental, ceea ce inseamnă că sporeşte atenţia oamenilor şi îi ajută să ia decizii alimentare sănătoase.


Nucile au impact pozitiv asupra sănătăţii întregului organism. Conform asociaţiei din America pentru sănătatea inimii, acestea sunt recomandate a fi consumate zilnic datorită conţinutului ridicat de acizi graşi – Omega, însă având grijă la cantitatea. Se reomandă să nu se depăsească 5-6 mieji de nucă pe zi. Aşadar, dacă poftele culinare ţi-au sabotat până acum dietele, poţi încercă să incluzi în meniul zilnic nucile şi să obsevi pe pielea ta schimbările care vor avea loc în organism.