Este foarte important pentru femeile gravide să facă exerciţii corecte de gimnastică în timpul sarcinii! Pregătirea corpului pentru momentul sarcinii,cât şi după este esenţială. Astfel,  mişcările corpului vor fi mai eficiente,deci consumul de energie va fi optim.

Prin detensionarea lanţurilor musculare de postură,femeile însărcinate vor avea mai puţine dureri de spate. În plus,printr-o gimnastică eficientă şi corectă a planşeului pelvin,care înseamnă tonifierea dar şi detensionarea zonei în acelaşi timp,există posibilitatea unei naşteri normale,fără epiziotomie. 

​Exerciţiile pilates şi gimnastica hipopresivă pot fi adaptate fiecărui stadiu al sarcinii. Acestea se bazează pe o respiraţie corectă care energizează corpul şi induce o stare de bine,fizic şi mental,elimină stresul şi tensiunile. Cele două tipuri de exerciţii întăresc zona centrală a corpului,reprezentată prin musculatura abdominalilor,în special muşchiul transvers,musculatura pelvisului şi musculatura de stabilitate a coloanei,muşchiul multifizi,fără a pune presiune pe alte părţi ale corpului.

​"Aceste exerciţii îmbunătăţesc tonusul muscular şi circulaţia. O circulaţie mai bună permite un aport mărit  de oxigen către uter, iar mai mult oxigen duce la mai puţin stres pentru bebeluş. Este important să foloseşti tehnicile de respiraţie în timpul naşterii. În plus, acest tip de sport favorizează o bună oxigenare a fătului. Se stabileşte o relaţie afectivă mamă-copil precoce iar fătul se va poziţiona corect în timpul naşterii. Chiar se uşurează faza de expulzie a bebeluşului.",explică Marga Bălan,instructor pilates. 

​Aceste exerciţii sunt recomandate şi persoanelor care se recuperează după intervenţii chirurgicale,precum şi persoanelor cu o greutate corporală peste medie sau persoanelor sedentare.