Una dintre principalele cauze ale insomniei reprezintă lipsa de melatonină. Acest hormon este secretat de glanda pineală şi are rolul de a regla ritmul cardiac. În momentul în care corpul uman nu mai secretă destulă melatonină,apar şi insomniile. Netratate la timp,acestea pot duce chiar şi la depresii. Din fericire,reglarea nivelului de melatonină din organism se poate face şi cu ajutorul fructelor şi al legumelor. Unele dintre acestea sunt cireşele. Consumate zilnic,chiar şi sub formă de suc natural,acestea vor aduce în scurt timp nivelul melatoninei din corp la normal. Aproape la fel de eficiente pentru a scăpa de insomnie sunt şi bananele. Acestea sunt bogate în vitamina B6,care ajută la producerea melatoninei. 
 

Cartofii dulci şi varza kale,la fel de buni

 
O altă soluţie pentru un somn liniştit o reprezintă cartofii dulci. Aceştia sunt bogaţi în potasiu,care ajută organismul să se relaxeze,şi astfel să poţi dormi mai bine. Cercetătorii au demonstrat că persoanele care consumă cartofi dulci cu regularitate ajung să doarmă mai bine. O altă cauză a insomniilor o reprezintă lipsa de calciu. Acesta poate fi adus la un nivel normal cu ajutorul lactatelor,însă şi mai bună,dar mai greu de găsit,este varza kale. Leguma conţine un nivel de calciu mai mare chiar şi decât laptele.