În viaţa noastră agitată de zi cu zi, este important să ne găsim timp şi pentru reîncărcarea bateriilor mentale şi fizice. Din fericire, există o mulţime de activităţi care ajută la reducerea oboselii. La fel de important este să avem hobby-uri care ne stimulează mintea, care ne pot ajuta nu numai să ne relaxăm, ci şi să devenim mai inteligenţi şi mai rezistenţi la stres. Unele dintre activităţile relaxante moderne nu sunt însă şi cele mai stimulante pentru creier. Descoperă cu ce poţi înlocui privitul la televizor, la telefonul mobil sau ascultarea unor piese muzicale!

Învaţă să cânţi la un instrument muzical

Cercetările arată că, indiferent de instrumentul ales, funcţiile creierului sunt îmbunătăţite deoarece acţionează asupra corpului calos, o bandă groasă care conţine fibre nervoase şi care leagă emisfera dreaptă a creierului de cea stângă.

Un grup de cercetători a publicat un studiu realizat de-a lungul a 1 an şi 3 luni, în anul 2012, privind diferenţele de dimensiune ale corpului calos la muzicieni şi la cei care nu cântă la niciun instrument muzical. Rezultatele arată că muzicienii aveau o dimensiune mult mai mare a corpului calos.

Este o provocare să-ţi faci timp pentru a învăţa să cânţi la un instrument muzical, dar te va motiva gândul că, în timp, vei căpăta încredere în tine şi vei descoperi bucuria de a realiza ceva ce nu credeai că poţi face.

Amenajează-ţi o grădină proprie

Organizarea, plantarea, îngrijirea şi creşterea unor plante presupune activităţi diverse care pun creierul la lucru. Pe lângă faptul că vei obţine necesarul zilnic de vitamina D pe care ţi-l oferă lucrul în aer liber, mai ales în zilele însorite, îţi vei reduce şi nivelul de stres. Există şi dovezi că grădinăritul sau simpla îngrijire a plantelor într-un balcon joacă un rol important în scăderea riscului de demenţă.

Citeşte mai des

Datorită concentrării şi stării de relaxare pe care ţi-o dă lectura, această activitate îţi poate normaliza tensiunea arterială mai bine decât metodele tradiţionale, cum ar fi să bei un pahar de ceai sau să te relaxezi ascultând muzică. Cercetătorii sugerează că ajută şi la dezvoltarea inteligenţei emoţionale. Asigură-te că ai o carte în geantă pentru momentele libere în care de obicei stai cu ochii aţintiţi asupra telefonului mobil.

Deprinde o limbă străină

Un grup de cercetători din Italia a publicat un studiu la care au participat persoane cu cazuri uşoare de Alzheimer. S-a constatat că vorbirea a două limbi reprezintă o rezervă cognitivă. Aceasta înseamnă că, odată cu învăţarea unei limbi străine, stocăm instrumentele necesare creierului pentru o utilizare ulterioară. Este ca şi cum am econimisi bani pentru zile negre, doar că investim în mintea proprie pentru zilele mai grele în care pot apărea diverse provocări.

Mişcarea, bună pentru corp şi minte

Mulţi cercetători consideră că exerciţiile fizice sunt un aliment important pentru creier. Practicate în mod regulat, în funcţie de vârstă şi stilul de viaţă, contribuie la îmbunătăţirea funcţiei cognitive. Potrivit unor studii, exerciţiile fizice acţionează la nivel celular pentru a inhiba sau a întârzia apariţia anumitor boli neurogenerative.

FOTO: Shutterstock