Batoanele de slăbit te pot ajuta oare să slăbeşti repede şi fără efort fizic? Nimic nu pare mai simplu:înlocuieşti o masă cu un baton de slăbit şi în câteva săptămâni ai silueta la care visezi. Iată cât de adevărate sunt însă „miturile“ care înconjoară aceste mici „minuni“ nutritive.

Pot înlocui o masă

Primul lucru pe care-l citeşti pe eticheta acestor batoane de slăbit este că le poţi consuma în loc de mâncare. Deci poţi înlocui cele trei mese cu câte un baton de slăbit şi efectele „benefice” nu vor întârzia să apară. De fapt,apar ameţeli,stări de oboseală,nervozitate. De ce? Pentru că aceste batoane sunt foarte sărace în vitamine,substanţe minerale şi în proteine şi nu pot înlocui o masă cu carne,legume şi cu fructe.

Sunt o excelentă gustare

Între mese,când ai chef de ceva dulce,poţi ronţăi un baton de slăbit cu cereale integrale,deoarece are puţine calorii şi îţi dă energie pentru câteva ore. Dar,ca să nu te îngraşi,trebuie să ai grijă şi ce mănânci după gustare. Mesele principale trebuie să fie uşoare,cu multe legume şi cu mâncăruri slabe. Dacă prânzul şi cina sunt copioase şi printre ele mai strecori şi un baton cu cereale,nu prea ai şanse să slăbeşti ci,din contră,te poţi îngrăşa.

Ard grăsimile

Aceasta este calitatea pentru care batoanele de slăbit sunt atât de lăudate. Şi nimic nu poate fi mai tentant pentru o femeie decât să ştie că,mâncând un baton gustos cu ciocolată şi cereale,rotunjimile sale se vor topi văzând cu ochii. Nimic mai fals. Cel mult,putem spune că te ajută să te menţii în formă,datorită numărului mic de calorii pe care-l conţine,raportat la gramaj.

Anumite batoane,într-adevăr,au în compoziţie plante care ard grăsimile,cum ar fi extractul de garcinia cambogia-HCA,ceaiul verde şi guarana. Însă aceste batoane au o cantitate infimă din aceste extracte,care nu te ajută să slăbeşti sau să arzi grăsimile.

Îţi dau senzaţia de saţietate

Dacă ţi se face foame şi nu ai timp să mănânci la prânz sau la cină,poţi lua un baton de slăbit. Acesta îţi va da senzaţia de saţietate timp de câteva ore,deoarece este bogat în fibre vegetale şi în proteine.

Este important să citeşti pe etichetă ce tip de proteină conţine batonul respectiv. Cele din peşte,carne,ou,lapte sau din zer au o valoare nutritivă mai mare decât cele din soia. De aceea,alege batoanele cu proteine de origine animală,deoarece îţi vor ţine de foame mai mult timp.

Îţi dau energie

Pe multe dintre batoane găseşti scris mare „energie” şi te şi gândeşti că,mâncându-le zilnic,vei depăşi starea de slăbiciune pe care o dau dietele de slăbit. De fapt şi de drept,cuvântul „energie“ menţionat pe ambalaj înseamnă multe calorii date de cerealele şi de făina rafinate.

Energia pe care o vei simţi va fi de scurtă durată şi s-ar putea să ai surpriza să mai adaugi şi câteva kilograme siluetei tale. Caută batoanele cu cereale integrale şi într-adevăr te vei simţi mai energică după ce le mănânci.

Sunt sănătoase

Bogate în fibre,sărace în grăsimi şi în zahăr,sănătoase,iată câteva dintre mesajele transmise de aceste batoane. Pe ambalaje nu găseşti însă menţionat ce conţine de exemplu ciocolata vegetală în care sunt învelite anumite batoane. Ei bine,conţine margarină,o grăsime nerecomandată în diete.

Pe etichetă mai găseşti de asemenea şi ulei hidrogenat. Sub această denumire se ascund grăsimile saturate,periculoase pentru sănătate. Dextroza şi fructoza,două substanţe care înlocuiesc zahărul,ridică nivelul caloric al batoanelor. În plus,odată ajunse în sânge,îţi afectează pancreasul.

Ponturi:

* Consumă-le doar ca gustare şi nu ca o masă principală.

* Poţi consuma doar unul-două pe zi,dar nu după mese copioase.

* Alege-le doar pe cele cu cereale integrale,îndulcite cu miere sau cu zahăr simplu.