Seminţele îţi dau energie

Poate nu ştiai,dar cânepa,îndeosebi seminţele ei,conţine magneziu şi proteine bune în perioadele solicitante,când te confrunţi cu situaţii stresante. Tot în seminţe se găsesc acizi graşi Omega-3 şi Omega-6,care te protejează de boli de inimă şi inflamatorii. Acest leac are şi un gust plăcut,asemănător nucii,prin urmare sunt o alegere foarte bună să le adaugi în salate,prăjituri,peste iaurtul cu cereale integrale,în pâinea făcută de tine. Două linguri pe zi sunt de ajuns pentru a te bucura de beneficiile cânepei. În plus,seminţele decorticate de cânepă au un indice glicemic mic,puţini carbohidraţi şi elemente nutritive importante (vitamine B,E),motive pentru care sunt recomandate în diabet.

Info plus

-Seminţele de cânepă alină durerile menstruale,neplăcerile dinaintea menstruaţiei şi pe cele ale menopauzei,deoarece conţin acid gamma-linoleic.

-Spre deosebire de proteinele de soia,cele din cânepă sunt mai uşor de digerat,întrucât nu conţin inhibitori ai enzimelor care degradează proteinele,deci nu provoacă balonare sau gaze stomacale

Uleiul revitalizează pielea şi părul

Beneficiile uleiului de cânepă sunt legate de compoziţia lui bogată în aminoacizi esenţiali cu efect anticancer. Acizilor graşi Omega-3 şi Omega-6 li se datorează efectele extraordinare ale acestui ulei pentru piele şi păr. Un masaj cu ulei de cânepă întăreşte firele de păr,redă fermitatea,hidratează şi estompează ridurile tenului,prevenind boli ca dermatita,eczema,acnea,uscarea excesivă. Găseşti uleiul de cânepă şi sub formă de capsule,util pentru îmbunătăţirea capacităţii de concentrare,scăderea colesterolului,prevenirea cheagurilor de sânge. E indicat să le iei de trei ori pe zi,după mese,timp de o lună.

Pudra de cânepă,sursă de proteine

Uşor de asimilat de organism,proteina din cânepă poate veni în completarea surselor obişnuite cum sunt carnea,laptele,brânzeturile,ouăle. Pudra proteică a acestei plante,numită şi făină proteică,este şi un bun substitut al alimentelor menţionate,mai ales că nu are potenţial alergen,şi este potrivită în dieta din perioada postului sau cea a vegetarienilor. Pe lângă faptul că arde grăsimile,întăreşte imunitatea şi curăţă ficatul de toxine,îţi conferă şi un plus de fibre. Între două şi patru linguri de pulbere pe zi îţi asigură necesarul zilnic de proteine (1g/kg corp). Le poţi lua în amestec cu fructe sau lactate.

Ştiai că...

...fibrele solubile pe care le procuri din seminţele de cânepă elimină tulburările digestive ca balonarea şi constipaţia?