La Adevărul Live,publicitarul Bogdan Naumovici şi psihologul Ionuţ Ghiugan au explicat cum sunt influenţaţi tinerii de ceea ce văd la televizor şi cum ajută interdicţia de difuzare la creşterea popularităţii unei reclame.

Cele mai importante declaraţii:

„Eu am mari îndoieli (că spotul respectiv ar fi condus la creşterea,în ultima perioadă a copiilor electrocutaţi după ce s-au urcat pe trenuri-n.r.),dacă ar fi adevărat ar trebui să nu dai niciun film cu violenţă. Nu cred că funcţionează aşa. E o dramatizare,o fantezie,nu se doreşte a fi realist. Toţi care facem reclame suntem atenţi. Atunci când filmăm un personaj pe bicicletă,trebuie să aibă cască,Am citit despre problema asta,în lume tinerii fac asta (trainsurfing-alergat pe un tren în mişcare-n.r.),e un teribilism,mor cu zecile“,arată Bogdan Naumovici.

„În România se urmăresc trendurile de afară. Un flăcău din Germania a mers pe cel mai rapid tren din lume,sunt filmuleţe pe YouTube. Eu nu cred că numărul accidentelor nu are legătură cu reclama“,mai spune el.

Cultivarea unui generaţii de consumatori fragezi

„Trebuie să înţelegem că a fi părinte e mult mai complicat în ziua de azi pentru că educaţia e mediată şi de ecran. Interesul e de a crea un consumator. În cazul adolescenţilor există o vulnerabilitate. Trebuie să nuanţăm,adultul are discernământ,când vorbim de un copil acest mecanism nu există pentru că e vorba de informare“,crede psihologul Ionuţ Ghiugan.

„Vorbim de discernâmant,dar nu avem experienţa practică la acea vârstă. Tot ce înseamnă piaţa consumatorului,între 10 şi 18 ani,e destul de generoasă. Ca să culegi nişte roade,trebuie să sădeşti. Şi educi o populaţie de consumatori care să proceseze fără să se gândească. Când vorbim de TV trebuie să există de cenzură“,adaugă psihologul.