Un mic experiment

Cele mai multe diete propun excluderea din alimentaţie a proteinelor,grăsimilor sau carbohidraţilor. Acest lucru te poate ajuta să ajungi la formele dorite sau,dimpotrivă,poate avea efecte negative asupra sănătăţii. De aceea,cel mai simplu este să te supui următorului experiment menit să-ţi arate ce fel de dietă ţi se potriveşte. Timp de trei zile,la două ore după micul dejun,analizează cum te simţi. Dacă eşti energică şi te poţi concentra uşor,fără să ai dureri de stomac sau o digestie îngreunată,eşti pe drumul cel bun şi acele tipuri de alimente (carbohidraţi,proteine sau o combinaţie între cele două) sunt sănătoase şi te ajută să slăbeşti. În caz contrar,încearcă alte variante.

Aşadar,testează următoarele sugestii pentru micul dejun:

mic dejun cu carbohidraţi:fulgi de ovăz cu fructe şi miere;

mic dejun cu proteine:două ouă,şuncă,fructe de pădure;

mic dejun echilibrat:2 ouă şi o portocală (sau fulgi de ovăz);
 

Analizele de sânge,de ajutor

Dacă vrei să-ţi găseşti dieta potrivită ţie,este recomandat să-ţi faci câteva analize de sânge uzuale. Acestea îţi pot furniza informaţii preţioase despre cum funcţionează metabolismul şi corpul tău. La acestea mai poţi adauga şi o ecografie abdominală,sumar de urină,stabilirea indicelui de masă corporală sau IMC (un indicator de calculare a greutăţii),precum şi o analiză de tip iDEXA,prin care sunt apreciate cantităţile de masă musculară,masă grasă şi masă osoasă.
 

La ce să fii atentă

Dacă vrei să slăbeşti sănătos,fără să-ţi privezi organismul de substanţele nutritive necesare,ai grijă să urmezi o dietă care să-ţi permită să consumi,cu moderaţie,o gamă cât mai largă de alimente. De asemenea,foarte important este să ţii cont de stilul tău de viaţă. Degeaba ai ales o dietă care presupune să mănânci doar alimente fierte,din oră în oră,dacă tu ai doar o pauză de masă la locul de muncă şi,în plus,n-ai timp să găteşti.