Ce spun cercetătorii

 

Studii recente arată că un consum zilnic de 30 g din acest fruct oleaginos ar putea reduce la jumătate riscul de maladii cardiovasculare. Aceasta se întâmplă atunci când migdalele înlocuiesc alimentele bogate în acizi graşi saturaţi. Aceste beneficii s-ar datora conţinutului ridicat în fitosteroli-compuşi care au capacitatea de a scădea concentraţia de colesterol-,dar şi bogăţiei de acizi graşi mono-nesaturaţi,proteinelor vegetale şi fibrelor solubile. 

 

 

Cum le consumi

 

Scade consumul de grăsimi animale sau grăsimi procesate din comerţ-margarină,unt,produse de patiserie „de-a gata“-,şi mănâncă în loc o mână de migdale. Atenţie,acestea trebuie să fie crude,nedescojite şi nesărate. Dacă mănânci migdale descojite,pierzi cel puţin 20 de flavonoizi cu puternic efect antioxidant!

 

 

Ce efecte au asupra inimii

 

Migdalele au efect benefic asupra inimii şi vaselor de sânge,după cum urmează:

-Reduc riscul de atac de cord. Studiile arată că persoanele care consumă migdale de 5 ori pe săptămână prezintă cu 50 % mai puţine riscuri de a face atac de cord.

-Scad concentraţia de colesterol „rău”. Migdalele scad nivelul colesterolului,în special a celui „rău“ (LDL).

-Protejează peretele arterial,datorită flavonoizilor care acţionează împreună cu vitamina E.

-Menţin echilibrul glicemic după mese.