Grăsimile saturate

Un studiu efectuat pe 6.000 de femei a arătat că cele care obişnuiesc să consume grăsimi saturate au înregistrat cea mai scăzută capacitate a memoriei şi a funcţiei cognitive,în timp ce persoanele consumatoare de grăsimi mononesaturate,au avut cele mai bune rezultate.

Grăsimile saturate se găsesc în carne,produse lactate şi unt,în timp ce grăsimile mononesaturate sunt uşor de obţinut din uleiul de măsline,untul de arahide şi fructele de avocado.


Citeşte şi:

O pastilă ar putea şterge amintirile neplăcute

Glucoza vs Fructoza. Care este mai dăunătoare organismului?


Cerealele rafinate

Cerealele integrale sunt bune pentru sănătatea arterelor,deoarece conţin o mulţime de fibre,însă cele rafinate,care şi-au pierdut fibrele,pot bloca arterele şi ajung să afecteze în mod negativ memoria.

Excesul dezahăr

Un consum ridicat de zahăr împiedică organismul să funcţioneze corespunzător şi afectează memoria. Încearcă să nu-ţi mai îndulceşti cafeaua şi evită deserturile prea dulci şi zaharurile artificiale.

Deficienţele nutriţionale

Glucoza este combustibilul creierului şi,prin urmare,al memoriei,deci un aport scăzut îţi va înceţoşa memoria. Deficienţele nutriţionale,cum ar fi deficitul de vitamina B poate declanşa,de asemenea,tulburări de memorie.

Depresia

Considerată boala secolului în care trăim,depresia are numeroase consecinţe negative asupra sănătăţii mentale,una dintre ele fiind memoria slăbită. Studiile arată că depresia afectează hipocampusul,acea parte a creierului responsabilă pentru memorie,care furnizează persoanelor capacitatea de a-şi aminti detalii cu precizie.