Statistic vorbind,trecerea la o dietă bazată pe plante îţi asigură şi scăderea în greutate! Este o alternativă sănătoasă,gustoasă şi plină de beneficii.

Mesele bazate pe “plante” tind să fie mult mai bogate în antioxidanţi şi fibre (care te ajută să scazi în greutate),decât cele bazate pe carne şi produse animale,deci ar trebui să le iei în calcul data viitoare când plănuieşti o dietă.

Iată cum obţii mese perfect echilibrate din punct de vedere nutriţional:

O dietă vegetarianăa obţinut la testele de specialitate un scor de 100 puncte (din 100!),în timp ce o dietă bazată pe alimente prelucrate sau de provenienţă animală,a obţinut doar 20 de puncte! Ce spui de asta?

Se pare că cei care consumă în mod regulat plante (fruncte,legume...) au înregistrat măsurători mai mici în talie şi procente mai mici de grăsime corporală. Cu alte cuvinte,calitatea caloriilor pe care le consumi,contează mult!  

Când decizi să urmezi o dietă vegetariană,o porţie decereale integraleaduce un aport considerabil de antioxidanţi,fibre şi carbohidraţi ce asigură şi păstrează nivelul zahărului şi al insulinei,din sânge,în parametri regulamentari. Alege ovăz,orz,quinoa,porumb şi orez maro,roşu sau negru.

Proteineleenergizează ​metabolismul şi susţine masa musculară,aşa că nu ar trebui să lipsească din dieta ta. O lingură mică de fasole sau linte,adăugată într-o salată,după preferinţe,este suficientă.

Grăsimilevegetalesunt necesare pentru controlul greutăţii,deoarece adaugă factorul de saţietate,după fiecare masă.

Acestea întârzie golirea stomacului,dar sunt necesare şi pentru a absorbi antioxidanţii. Există multe opţiuni delicioase,dintre care nucile,seminţele,avocado copt,măslinele mediteraneene,dar şi uleiurile de plante:uleiul de măsline extra virgin,uleiul de susan,floarea-soarelui,de nucă de cocos...

Foloseşte şi anumite ierburi şi condimentela mesele tale,pentru a le da aromă şi gust,fără ajutorul sodiului sau al zahărului. Studiile arată că aceste ingrediente pe bază de plante contribuie la pierderea în greutate.

Condimentele naturale,cum ar fi scorţişoara,ghimbirul,usturoiul,piperul pisat stimulează arderea caloriilor,dar sunt şi mai puternice antioxidante decât fructele şi legumele.