Pentru multe persoane,problema este pur şi simplu cauzată de lipsa de somn sau de stres temporar. Dar,uneori,ea poate lua proporţii alarmante. Astfel,boala Alzheimer este cea mai comună dintre bolile creierului,care afectează peste jumătate dintre persoanele trecute de 85 de ani.

Studiile însă,sunt încurajatoare. Cercetătorii au descoperit că îţi poţi proteja creierul cu ajutorul alimentelor,prevenind dezvoltarea de Alzheimer sau reducând gravitatea problemelor cu memoria,dacă este cazul.

Renunţă la grăsimi!

În categoria alimentelor nesănătoase intră grăsimile saturate,între care cele din carne,dar şi cele din lactate,precum brânza. Aşadar,este de preferat să renunţi la ouăle prăjite,cu şuncă,de la micul dejun,sau la pieptul de pui-chiar şi fără piele-,cu paharul de lapte,de la prânz,şi bunătatea de pizza de la cină. Da,vorbim de alimentele introduse în mod natural în alimentaţie,care au devenit rutină şi care nu sunt deloc bune pentru sănătateacreierului.

Fereşte-te de alimentele bogate în Fier,cupru şi alte metale

Metalele-precum fierul şi cuprul-care pot ajunge în organism fie de la alimentele consumate,fie chiar de la tigăile şi oalele folosite pentru gătitul mâncării-pot cauza apariţia unor probleme de memorie.  Sigur,ai nevoie de fier pentru a produce hemoglobina şi de cupru pentru functionarea normală a unor enzime. Dar în cantităţi mai mari,aceste metale produc radicali liberi care distrug celulele creierului.

Foloseşte oale şi cratiţe din oţel inoxidabil. Sunt o alegere mai sigură. Iar pentru a evita cuprul,care se găseşte în ţevile de apă,instalează un filtru de apă.

Iată care sunt alimentele care îţi protejează creierul

Nu toate produsele alimentaresunt rele. Ba din contra! Unele dintre ele,de fapt,protejează creierul. 

·         Nuci şi seminţe: sunt bogate în vitamina E-care ajută la prevenirea bolii Alzheimer. Poţi opta pentru migdale,nuci,alune,fistic,seminţe de floarea soarelui,seminţe de susan şi seminţe de in. 

·         Afinele şi strugurii,conţinantioxidanţi,ceea ce ajută la îmbunătăţirea procesului de învăţare şi de memorare.

·         Legumele cu frunze verzi oferă fier într-o formă care este mai uşor de asimilat de către organism atunci când ai carenţe şi mai greu de asimilat atunci când nu duci lipsă de el,protejându-te de excesul de fier,care poate afecta creierul. Legumele verzi sunt,de asemenea,bogate în acid folic,un protector important pentru creier.

·         Fasole şi năut,auvitamina B6 şi acid folic,precum şi proteine ​​şi calciu.