De ce? Fie se plictisesc repede,fie se lasă distraşi de alte activităţi care li se par mai interactive,fie nu ştiu cum să îşi organizeze corect activităţile curente.
 
În acest caz,este important ca atât părinţii,cât şi cadrele didactice să acorde importanţă acestui aspect şi să-i ajute pe copii să-şi menţină atenţia vie cât mai mult timp. 
 
Psihopedagogii atrag atenţia asupra contextului în care copiii nu dau dovadă de “suficientă” concentrare. Ei recomandă ca lecţiile să fie captivante şi prezentate într-o manieră interactivă. De asemenea,pe parcursul lecţiilor este important să se facă demersuri constante de captare a atenţiei,nu doar la începutul lor.
 
Luciana Terente,Specialist Educaţional INTUITEXT consideră că „este vorba de un efort comun în a-i ajuta pe elevi să fie concentraţi,atenţi şi disciplinaţi atunci când învaţă. Este important ca părinţii să-şi înţeleagă copilul şi mai ales să observe ce anume îl distrage de la învăţare (surse exterioare dar şi interioare,precum ar fi anumite convingeri,preocupări sau probleme). În acelaşi timp,să punem punctul pe I şi să spunem că şi conţinutul pe care trebuie să-l înveţe e important să fie prezentat atractiv,accesibil,uşor de înţeles şi să prezinte abordări actuale. Elevii de astăzi,mai ales cei mici,au nevoie de cunoştinţe oferite aproape ca într-o poveste,şi nu doar de o lecţie clasică. Iar elevii mai mari,de gimnaziu şi liceu,trebuie antrenaţi în explorare,astfel încât studiul să devină o aventură a cunoaşterii care să îmbine deopotrivă munca susţinută şi,de ce nu,învăţarea interactivă,oferită de tehnologia actuală.”
 
Iată un infografic care prezintă câteva idei pentru îmbunătăţirea atenţiei în situaţii de învăţare.
 
 
Elevii se pot concentra asupra unei sarcini de învăţare (care presupune un efort voluntar) între 20 şi 35 minute.
 
Atunci când un elev îşi concentrează atenţia asupra unei sarcini mai dificile,aceasta poate fluctua,în funcţie atât de interesul  faţă de subiect,cât şi în funcţie de efortul depus. 
 
Există şi platforme educaţionale prin care elevii pot învăţa prin materiale audio-vizuale,simulări,teste interactive. În acest caz,atenţia poate fi mult mai uşor menţinută pentru mai mult timp,datorită nivelului crescut de motivaţie,interacţiune,diversitate.
 

Cum să se concentreze asupra activităţilor de învăţare?

 
Elevul poate începe prin a elimina lucrurile care îi distrag atenţia:telefonul,reţelele de socializare la care mulţi elevi au cont.
 
Organizarea biroului este la fel de importantă şi necesară,pentru a avea aproape tot ce îi trebuie la îndemână şi a nu aglomera spaţiul de lucru cu obiecte inutile,care distrag atenţia.
 
O listă cu toate lucrurile pe care le are de făcut pe ziua respectivă îi va fi sigur de ajutor. Stabilirea unui calendar zilnic cu intervale de timp în care să se ocupe doar de anumite materii sau de anumite teme (de preferat câte una),ar ajuta la organizarea activităţilor. 
 
Evitarea a ceea ce se numeşte multitasking (să faci mai multe activităţi în acelaşi timp). Atenţia este concentrată pe schimbarea rapidă a activităţilor şi copilul nu ajunge,de fapt,să se concentreze cu adevărat pe niciuna.
 
Deşi trăim timpuri în care există tot mai mulţi factori care pot perturba concentrarea,există şi soluţii,unele simple şi uşor de implementat.