Ceaiul verde îţi provoacă insomnii

ştiai că o cană de ceai verde conţine 40 de mg de cofeină? De aceea,dacă bei mai mult două căni pe zi,poţi avea parte de surprize neplăcute. Insomnia,tremuratul mâinilor sau stările de nervozitate excesivă pot fi rezulatul numărului pierdut de căni de ceai verde pe care le-ai băut.

Tot din cauza cofeinei pe care o conţine,ceaiul verde poate agrava simptomele sindromului premenstrual. Iar dacă suferi de hipertensiune arterială,ulcer sau gastrită,este bine să-l tai de pe lista preferinţelor tale.

Carii,din cauza ceaiului de măceşe

Din cauza unor substanţe care se găsesc în sâmburi,ceaiul preparat din fructe uscate de măceşe poate fi dăunător.

În cazul în care te-ai apucat de o cură cu un astfel de ceai şi ai insomnii,ameţeli sau stări de greaţă,treci la o altă combinaţie de plante. Totodată,consumat în exces (mai mult de trei căni pe zi),ceaiul de măceşe poate afecta smalţul dinţilor.

Nu pune lapte în ceai

Dacă ai obiceiul să bei ceai negru,în care adaugi lapte,află că nu este sănătos.O echipă de cercetători de la Spitalul Berlin Charite,din Germania,a descoperit că proteinele din lapte,în combinaţie cu anumiţi compuşi ai ceaiului negru,reduc efectele benefice. Aşadar,ceaiul nu va mai fi util.

Nu bea ceai foarte fierbinte!

Ceaiul trebuie băut după patru-cinci minute de la fierbere,căci,dacă este prea fierbinte,îţi poate afecta esofagul! Nici ceaiul cu gheaţă nu este indicat în exces,căci conţine un nivel crescut de oxalaţi,substanţe care favorizează apariţia pietrelor la rinichi.

O spun cercetătorii de la Universitatea din Chicago. Nu bea ceai cu cel puţin o jumătate de oră înainte de masă,căci îţi poae reduce pofta de mâncare.