Cercetările arată că dintr-un număr de 65% de persoane care încep să ţină un regim de slăbire,aproximativ 95% din acestea renunţă la planul alimentar după o foarte scurtă perioadă de timp.

Emoţiile negative provoacă mâncatul pe fond nervos

De cele mai multe ori,ingeratul alimentelor pe fond emoţional se datorează stresului,a supărărilor de orice natură,a sentimentelor rănite sau a furiei neexprimate,care duce la declanşarea frustrărilor.

Dacă răspunzi pozitiv la cel puţin şase întrebări,cel mai probabil suferi de această afecţiune.

1. Când eşti stresată,de exemplu că nu termini la timp o sarcină importantă la serviciu sau eşti în întârziere,te refugiezi în mâncare? Mai precis mănânci un produs preferat sau ceva dulce,ca să nu ţi se pară situaţia aşa de neagră?

2. Când te simţi dezamăgită de cineva sau eşti furioasă pe cineva,însă nu îţi poţi exprima sentimentele,preferi să ronţăi nişte alune sau covrigei?

3. Te simţi singură sau poate ţi se pare că cineva s-a folosit de bunătatea ta  şi de ajutorul oferit,fără să zică măcar mulţumesc? Dacă în acele momente vrei să mănânci ceva dulce,cel mai probabil mănânci pe fond emoţional.

4. Deseori îţi vine în minte gândul că nimănui nu-i pasă cum arăţi sau că nimeni nu va aprecia dacă tu faci eforturi să slăbeşti. Cu ce poţi înlocui acest sentiment? Dacă alegi să consumi o prăjitură,deşi nu ţi-e foame şi nici nu ţi-e poftă,atunci e posibil să suferi din cauza mâncatului pe fond emoţional.

5. Ai nevoie de atenţie şi aprecierea celor din jur,dar în loc să faci ceva s-o câştigi te refugiezi în mâncare?

6. Eşti tristă,te simţi singură,dar nu vrei să deranjezi pe nimeni cu prezenţa ta,aşa că devorezi câteva pătrăţele de ciocolată şi aştepţi ca sentimentul de singurătate să dispară?

7. După ce îţi dai seama că ai mâncat o felie mare de tort,te copleşeşte vinovăţia? 

Aşa îmblânzeşti simptomele mâncatului emoţional

Poţi încerca să fii stăpână pe emoţiiletale şi să nu mai apelezi la soluţii culinare,când te simţi singură sau stresată,spre exemplu. Găseşte-ţi un hobby,cum ar fi dansul,alergatul,tenisul de masă.

Spune celei mai bune prietene sau cuiva drag ce simţi în anumite momente.

Împreună veţi găsi o cale să depăşeşti stresul care te duce sprefrigider. Important este să nu-i ascunzi adevărul. În felul acesta poţi primi cu adevărat ajutor.