În zilele caniculare,sucul de pepene nu oferă doar elemente nutritive,ci combate aproape imediat senzaţia de căldură sufocantă şi de sete.

Beneficiile pepenelui pentru sănătate cresc dacă se introduce în dieta zilnică acest fruct savuros,fie că se consumă sub formă de suc ori ca atare.

În plus,cele mai multe dietede slăbit ţinute vara conţin pepene,pentru că are puţine calorii şi taie senzaţia de foame.

Fie că vorbim despre pepenele roşu sau despre cel galben,miezul lor este bogat în substanţe nutritive şi apă,care hrănesc şi hidratează intens corpul.

Cum ne protejează sănătatea vitaminele şi mineralele din pepeni

Cei roşii conţin licopen în cantităţi importante. Licopenul este un antioxidant care ajută în prevenirea multor afecţiuni.

Betacarotenul şi licopenul sunt substanţele nutritive care protejează pepenele de acţiunea puternică a soarelui şi neutralizează radicalii liberi.

Aceştia sunt molecule care deteriorează ţesuturile şi afectează structura organelor. Mai mult,radicalii liberi favorizează producerea de colesterol „rău“ şi de inflamaţii la nivelul vaselor de sânge,cauzând accidente vascular cerebrale (AVC) şi atacuri de cord.

Licopenul,însă,minimizează riscul de AVC şi alte afecţiuni cum sunt artrita reumatoidă,ostoartrita,cancerul de colon şi astmul.

Bogat în antioxidanţi,pepenele roşu previne formarea pietrelor la rinichi,a cancerelor şi afecţiunilor cardiace.

De asemenea,pepenele este o sursă importantă de potasiu,mineral care reglează presiunea sangvină şi menţine sănătatea inimii.

Şi structura osoasă poate fi protejată de substanţele nutritive din pepene,care conţine şi vitamina B,făcându-l o sursă valoroasă de energie.

Nu în ultimul rând,seminţelede pepene sunt bogate în proteine şi nutrimenţi precum calciu,fier,potasiu,zinc şi fosfor.