La ce foloseşte acest mineral

S-a dovedit rolul lui pozitiv în combaterea stresului şi în restabilirea echilibrului nervos,ca şi în relaxarea musculară. Are rol şi în combaterea oboselii,căci permite transformarea caloriilor în energie utilizabilă pe tot parcursul zilei. Combate durerile premenstruale şi migrenele. Şi,cum are proprietăţi laxative,este un supliment util în caz că suferi de constipaţie.


Citeşte şi:

Cele mai bune surse de proteine

Vitamina C,indispensabilă în regimul tău alimentar


Semnele lipsei de magneziu

Iritabilitate,anxietate,oboseală,dificultăţi de concentrare... toate acestea pot fi semnele unui deficit din acest compus. Crampele nocturne sunt de asemenea un semn al carenţei,la fel şi palpitaţiile,vertijurile,furnicăturile la nivelul extremităţilor.

Cum combaţi carenţa

Consumă pâine integrală,banane,citrice (portocale),crustacee,brânzeturi uscate,oleaginoase (nuci,migdale,alune de pădure) şi legume uscate. Include în dietă proteine animale (carne,peşte,ou) pentru a facilita absorbţia magneziului.

Care e necesarul zilnic

La femeie,necesarul zilnic recomandat este de 360 mg – ceva mai ridicat la femeia însărcinată sau care alăptează,la sportivi şi la persoanele în vârstă,precum şi la femeile care ţin regim sau care iau anumite medicamente (laxative,diuretice,antibiotice).

Ştiai că...din motive genetice,18% din populaţie nu reţine foarte bine magneziu,deci are nevoie,în compensaţie,de un aport suplimentar din acest compus.