Scade nivelul de colesterol

S-a constatat că un consum ridicat de ceapă galbenă este asociată unui risc mai scăzut de maladii coronariene. Quercitina din ceapă, în special din ceapa galbenă, protejează organismul de colesterolul rău LDL. Şi saponinele din ceapă au capacitatea de a scădea colesterolul din sânge.

Scade concentraţia de trigliceride

Persoanele care consumă frecvent o ceapă şi jumătate pe zi prezintă risc redus de tromboză venoasă, când care circulaţia sângelui prin vene este blocată din cauza formării unui cheag de sânge. Compuşii antioxidanţi şi cu sulf ai cepii împiedicând agregarea plachetară, fenomenul care creşte riscul formării cheagurilor. În plus, consumul de ceapă scade nivelul trigliceridelor în sânge.

Conţine antioxidanţi buni pentru inimă

Antioxidanţii sunt compuţii care protejează celulele corpului de acţiunea toxică a radicalilor liberi în exces. Aceştia sunt implicaţi inclusiv în procesul de dezvoltare al maladiilor cardiovasculare. Principalele clase de antioxidanţi din ceapă sunt antocianinele şi flavonolii (quercitina). Antocianilele dau culoarea roşie anumitor varietăţi de ceapă iar flavonolii dau culoarea galbenă. Trebuie subliniat faptul că aceşti compuşi antioxidanţi se află, cu precădere, în straturile superioare ale legumei. S-a demonstrat că ceapa roşie are o activitate antioxidantă de până la opt ori mai mare ca cea a cepei de culoare palidă.

Scade hipertensiunea arterială

Specialiştii au descoperit că ceapa este un diuretic excelent, care favorizează eliminarea unei cantităţi importante de sodiu din organism – ceea ce este benefic în caz de hipertensiune arterială. Datorită acestei proprietăţi, terapeuţii recomandă bolnavilor cu inima să consume zilnic câte 150 g de ceapă crudă, timp de 21 de zile.

Sura foto: skindiseasehospital.org