Eliminarea cărnii din dieta ta poate avea efecte diferite asupra organismului,atât bune cât şi rele. Iată cum va reacţiona corpul tău în acest caz.

Vei pierde în greutate

Eliminarea cărnii din dietă ne afectează în vreun fel? Neal Barnard,un profesor de medicină de la Universitatea George Washington a încercat să găsească răspunsul la această întrebare.

El a analizat cercetările clinice cu privire la impactul dietei vegetariene asupra pierderii în greutate şi a ajuns la următoarea concluzie:în afară de prevenirea multor boli,o dietă vegetariană te ajută să pierzi cel puţin patru kilograme din excesul de greutate.

Reduce riscul de boli de inimă

Bolile de inimă şi probleme cu vasele de sânge sunt unele dintre cele mai importante cauze de deces la nivel mondial.

Mai multe studii,care au implicat mai mult de 76.000 de bărbaţi şi femei,au constatat că există un risc cu 24% mai mic de boli de inimă la vegetarieni.

De asemenea,eliminarea cărnii din dietă reduce semnificativ riscurile de blocare a arterelor coronare,comparativ cu persoanele care consumă carne.

Puteţi pierde simţul gustului

Un studiu realizat la Universitatea japoneză din Tokushima a constatat că zincul,care este în general furnizat prin consumul de carne,are legătură directă cu simţul gustului.

Reducerea aportului de zinc duce la pierderea simţului gustului. Fasolea,nucile,cerealele integrale şi produsele lactate conţin zinc,dar acidul fitat găsit în aceste alimente împiedică absorbţia zincului.

Acesta este motivul pentru care nutriţioniştii vegetarieni recomandă adesea suplimente pentru a completa zincul din organism. Aportul zilnic recomandat pentru femei este de 8 mg şi pentru bărbaţi 12 mg.

Muşchii vor avea nevoie de mai mult timp pentru a se recupera

Proteinele sunt importante pentru muşchi. În cazul în care nu consumi proteine,muşchii vor avea nevoie de mai mult timp pentru a se reface după un efort fizic.

Este posibil să trebuiască să iei suplimente

Toţi cei care adoptă o dietă vegetariană pot avea lipsă de fier,calciu şi vitamina B12. Pentru a avea cantităţile suficiente din acestea,se recomandă utilizarea suplimentelor alimentare.