În cazul bolnavilor de diabet,câteva kilograme în minus ajută la îmbunătăţirea stării de sănătate şi la scăderea glicemiei. Pierderea în greutate poate fi mai dificilă pentru cei cu diabet de tip 2,pentru că metabolismul lor se schimbă din cauza problemelor legate de glicemie şi au un apetit crescut,arderile sunt lente,iar grăsimile se depun mai repede.

Păstrează echilibrul alimentar

Pentru  a nu risca o creştere sau o scădere bruscă a nivelului de zahăr din sânge,încearcă să scoţi din dietă alimentele cu valoare energetică mare. Cu alte cuvinte,aportul energetic zilnic trebuie să fie mai mic cu 500 de calorii. Este periculos să slăbeşti rapid,deci încearcă să pierzi maximum un kilogram pe săptămână. Păstrează un echilibru alimentar şi include în meniu 50-55% carbohidraţi complecşi,30% lipide,10-15% proteine.

Optează pentru carbohidraţi complecşi

Renunţarea la carbohidraţi poate să ducă la topirea grăsimilor şi la scăderea apetitului,dar pe termen lung îţi poate provoca probleme de sănătate,pentru că oxigenul ajunge cu o mai mare greutate la ţesuturi şi au de suferit inima,ficatul,rinichii. Carbohidraţii simpli,precum zaharurile,sunt metabolizaţi rapid în organism şi stocaţi sub formă de depozite adipoase. Spre deosebire de aceştia,cei complecşi sunt absorbiţi lent şi-ţi dau energie pe termen lung. Prin urmare,dă prioritate alimentelor care îţi aduc un plus de carbohidraţi complecşi,precum legumele verzi,cerealele integrale,mazărea proaspătă. Înlocuieşte pâinea albă cu cea din grâu integral.

Mănâncă porţii mai mici

Folosirea unor farfurii mai mici sau pur şi simplu reducerea porţiilor sunt trucuri prin care poţi să slăbeşti mai uşor. Împarte imaginar farfuria în trei părţi. Jumătate din ea ar trebui acoperită de legume,un sfert-de alimente care conţin proteine şi un celălalt sfert-cu paste,orez,cartofi,mai precis cu surse de amidon. Atenţie,însă! Când ai diabet,dă prioritate orezului integral şi pastelor integrale,şi redu cât poţi de mult porţia de cartofi. Adaugă lactate semidegresate la micul dejun,fructe la gustări,doi litri de apă sau ceai neîndulcit din teci de fasole şi frunze de afin. În acest mod,meniul tău zilnic este echilibrat.

Fă mişcare

Nu vei putea slăbi uşor fără mişcare. Evită însă să faci sporturi care presupun efort sporit,pentru că rişti să scazi periculos de mult nivelul de zahăr din sânge. Evită gimnastica aerobică sau ridicarea de greutăţi,deoarece acestea reduc semnificativ glicemia şi menţin nivelul scăzut mai multe ore după aceea. Dacă suferi de diabet insulino-dependent,vei avea nevoie de o doză de insulină bazală,cu acţiune prelungită,de până la 24 de ore,în zilele în care depui efort fizic.

Bine de ştiut!

Înainte de a pune în aplicare un regim de slăbire,discută cu medicul specialist,pentru că va trebui să fii atentă la nivelurile glicemiei şi insulinei pe perioada curei.