Iată ce spune studiul:

Cercetarea a fost condusă de doctorul Karel Kleisner,împreună cu echipa sa,şi a fost realizat studiul pentru afla dacă culoarea ochilor poate influenţa percepţia de încredere sau nu.

Studiul a fost publicat în revista PLoS ONE (Biblioteca Publica of Science). Pentru această cercetare,echipa a fotografiat 40 de persoane de  gen feminin,dar şi masculin,fie cu ochi albaştri,fie cu ochi căprui.

Apoi,238 de participanţi au evaluat fotografiile bazate pe atractivitate sau credibilitate percepută pe o scară de la 1 la 10,unde 1 însemna încredere,atractiv sau dominant,iar 10 însemna nedemn de încredere,neatractiv sau subordonat.

Pentru a verifica dacă culoarea ochilor a afectat percepţia sau nu,echipa de cercetare a schimbat digital pozele celor cu ochi albaştri cu a celor cu ochi căprui şi vice-versa. Rezultatele au arătat că persoanele cu ochi căprui au fost apreciate ca fiind de încredere,mai mult decât cei cu ochi albaştri,în timp ce,persoanele cu această culoare au fost evaluate ca fiind mai atractive decât ceilalţi.

Chiar dacă au fost schimbate pozele,rezultatele au rămas la fel. Apoi,cercetătorii au încercat să includă un alt factor în evaluare,adică structura facială. După examinarea rezultatelor,s-a ajuns la concluzia că persoanele cu ochii mari şi gurile mai largi sunt percepute a fi persoane de încredere.

În plus,cercetătorii au descoperit apoi că aceste caracteristici faciale sunt de obicei asociate cu persoanele care au ochii căprui. Cei care îi au albaştri au,de obicei,ochii mici şi sprâncenele lungi.

Concluzia studiului:

Câţiva cercetători spun că sunt necesare mai multe cercetări cu privire la relaţia dintre structura feţei,culoarea ochilor şi încredere,şi că trebuie să fie făcute în alte date demografice pentru a ajunge la o concluzie certă.