Zoom pe obiceiurile rele

O viaţă stresantă şi agitată este una dintre cauzele majore ale digestiei dificile. Presiunea psihică pe care o suportăm zilnic nu ne lasă să mâncăm cum trebuie,să bem cantitatea de lichide de care avem nevoie şi să facem mişcare.

4 trucuri să eviţi constipaţia

1. Mănâncă mai multe fibre insolubile pe care le găseşti de obicei în fructe,legume crude,orez şi cereale integrale sau solubile,din fulgi de ovăz,nuci şi seminţe de in,dovleac şi de floarea-soarelui. Datorită faptului că absorb o anumită cantitate de apă atunci când ajung în tractul digestiv şi se umflă,fibrele stimulează tranzitul intestinal şi diminuează considerabil apariţia episoadelor de constipaţie.

2. Bea suficiente lichide,apă sau ceaiuri neîndulcite,reci sau calde,dar nu alcool. Lichidele stimulează tranzitul intestinal şi împiedică stagnarea alimentelor în intestinul gros.

3 .Fă mişcare cel puţin 30 de minute. Exerciţiul fizic stimulează şi regularizează mişcările intestinale şi reduce stresul.

4 .Dacă nici măcar una din măsurile de mai sus nu dă rezultate,nu te sfii să mergi de urgenţă la un medic,care-ţi va recomanda un tratament adecvat.

În afară de faptul că ai o digestie dificilă,eşti stresată şi ai multe probleme pe cap?

NU. Eşti în perioada de ciclu sau este posibil să fii  însărcinată?

DA. Gata cu panica! O digestie dificilă este un simptom obişnuit în perioada menstruaţiei sau în primul trimestru de sarcină.

Nivelul crescut de progesteron,un alt fenomen caree are loc în aceste perioade,relaxează şi încetineşte funcţiile organismului,de unde şi un tranzit intestinal mai lent. Aşa că,în afară de o alimentaţie bogată în fibre şi multă mişcare,mai poţi să apelezi şi la remediile naturale:prunele uscate,mierea,seminţele de in,rubarba şi aloe vera.

Faci tratament cu analgezice de câteva zile?

DA. Zoom pe analgezice. Codeina sau substanţa analgezică din medicament este,de obicei,cea care provoacă o digestie dificilă. Analgezicul nu acţionează doar asupra locului dureros,ci asupra întregului organism,încetinind inclusiv tranzitul intestinal. Analge­zicele mai puternice conţin o combinaţie de paracetamol şi codeină,deci au un efect secundar mai puternic în ceea ce priveşte digestia.

Suferi,de asemenea,şi de crampe şi dureri abdominale?

NU. Dacă,după ce ţi-ai schimbat regimul de viaţă şi cel alimentar,nu ai văzut nicio îmbunătăţire vizibilă a tranzitului intestinal,mergi la doctor şi fă-ţi investigaţii mai detaliate. Constipaţia poate fi simptomul unei afecţiuni hepatice,al unei ocluzii intestinale,al diabetului,al intoleranţei la lactoză sau al cancerului de colon.

DA. Suferi de sindromul colonului iritabil.  Soluţia:sindromul de colon iritabil este o afecţiune intestinală funcţională,caracterizată prin durere sau disconfort însoţit de modificarea tranzitului intestinal (constipaţie sau diaree).

Tratamentul se bazează mai mult pe prevenţie,decât pe medicamente. Prima măsură pe care trebuie să o iei este dieta:elimină alcoolul,cafeaua,fast-foodul,alimentele grase şi cele care conţin îndulcitori artificiali. Apoi,fă-ţi ordine în program. Mănâncă 3 mese pe zi,la aceleaşi ore. Fă sport! Mişcarea favorizează o bună activitate a muşchilor intestinali. Remediile naturale ca psyllium,fenicul,chimen,ghimbir şi mentă te ajută şi ele.

Ai fost recent în vacanţă?

DA. Zoom pe problemele burticii. Fie că este vorba de un tranzit dificil sau de diaree,acestea sunt nişte tulburări obişnuite când pleci în concediu. Când faci un drum lung,stai mult timp nemişcată,mănânci nesănătos şi nu te hidratezi cum trebuie – iată cine de fapt îţi „sabotează” digestia. Soluţia salvatoare:ia probiotice sau mănâncă iaurt,kefir ori sana,produse care vor reface echilibrul florei intestinale.