Cel mai des întâlnite în sezonul rece sunt infecţiile respiratorii,care vin însoţite de simptome supărătoare,într-atât de puternice uneori,că ne ţintuiesc la pat.

Când te afli într-o astfel de situaţie,e bine să bei multe lichide calde,ceaiuri cu lămâie şi să consumi alimente uşoare şi bogate în vitamine şi minerale,cum sunt legumele şi fructele.

Alege,însă,fructele nu foarte dulci,pentru că glucidele „hrănesc“ răceala.

Supa de pui

Celebra supăde pui este benefică pentru organismul afectat de răceală,pentru că eliberează căile respiratorii. Care este explicaţia?

Aburii care se degajă din lichid cresc temperatura la nivelul mucoaselor nasului şi gâtului,favorizând astfel un mediu neprietenos virusurilor. Acestea se dezvoltă mai bine în mediu uscat.

Un alt efect pozitiv pe care-l are supa de pui asupra corpului invadat de virusuri este citeina,un amioacid care apare în timpul preparării cărnii de pui.

Studiile în domeniu au descoperit că cisteina ar putea fi comparată cu o substanţă activă existentă într-un medicament care combate răceala,gripa,broşitele,dar şi alt infecţii respiratorii.

În plus,supa şi alte lichide pe care e aproape obligatoriu să le bei hidratează corpul care,deci,nu va mai fi o „gazdă“ aşa primitoare pentru virusuri.

Cătină şi alte surse de vitamina C

Armă de necontestat în lupta cu răceala este de departe vitamina C. Nu doar că previne îmbolnăvirile,întărind sistemul imunitar,dar şi luptă eficient cu infecţiile.

Mai mult,vitamina Cte pune rapid pe picioare şi te fereşte de infecţiile bacteriene şi virale. O poţi găsi în cătină,măceşe,lămâi şi alte citrice,dar şi ardei gras,varză,broccoli,citrice,conopidă,kiwi,pătrunjel şi fructe de pădure.

Evită cafeaua şi dulciurile

Pentru câteva zile,renunţă la cafeaua cu mult zahăr şi la dulciuri. Dacă faci un efort,te vei însănătoşi mai repede. Cafeina deshidratează corpul,iar zahărul îndulceşte şederea musafirilor nepoftiţi în corpul tău.