Răul de maşină poate să fie provocat de mai mulţi factori. Aceştia pot ţine de mirosul specific al unei maşini sau de mişcarea maşinii în sine. Din acest motiv, ai nevoie de remedii naturiste care să trateze dar mai ales să prevină senzaţiile neplăcute cauzate de maşină.

Ghimbirul – acţionează la nivelul sistemului nervos

Ghimbirul este eficient în cazul răului de maşină, deoarece acesta acţionează atât asupra tractului digestiv, cât şi asupra sistemului nervos. Astfel, te va ajuta să te calmezi şi să scapi de greaţa. Poţi să iei 2 grame de pudră, care se prepară prin măcinarea rădăcinii de ghimbir. Este necesar să faci acest lucru cu o zi înainte să pleci la drum, chiar înainte de masă. Se recomandă şi consumul unui ceai, pregătit prin infuzie: torni o cană de apă clocotită peste rădăcina de ghimbir, laşi 10 minute acoperit şi apoi strecori. Consumi acest preparat înainte de masă.

 

Menta – previne vărsăturile

Această plantă medicinală reprezintă un remediu excelent pentru calmarea stomacului. Consumul ei îţi va înlătura senzaţia de greaţă şi te va ajuta să ai un drum liniştit, prevenind vărsăturile. Aroma mentei calmează starea de rău. Pentru un efect de lungă durată, prepară o infuzie din această plantă. Ai nevoie de 2 linguri de plantă uscată, peste care torni 250 ml de apă fierbinte. Laşi 10 minute la infuzat, apoi strecori şi consumi trei căni pe zi.

 

Levănţica - înlătură senzaţia de greaţă

Ceaiul de levănţică este indicat în cazul greţurilor provocate de mersul cu maşina. Este eficient să bei acest ceai cu câteva ore înainte să pleci în călătorie, însă te poţi bucura de efectele lui chiar şi pe drum. Prepară o infuzie din două linguri de plantă uscată, peste care torni o cană de apă clocotită. Lasă la infuzat 10 minute şi apoi strecoară. Pregăteşte o cantitate mai mare pentru drum şi hidratează-te cu acest ceai, în loc de apă.

 

Este bine să eviţi, în ziua în care ai planificat drumul, alimentele sau băuturile care conţin coferină. De asemenea, îţi pot face rău şi mâncărurile acide sau condimentate. Acestea îţi pot provoca un disconfort la nivel digestiv şi efectele vor ieşi la iveală chiar pe timpul călătoriei. De aceea, este bine să consumi, în ziua respectivă, alimente uşoare, printre care legume şi fructe proaspete.

 

Foto: www.mnn.com