Airenunţat la toate mâncărurilepreferate,iar după săptămâni de chin ai reuşit să ajungi la greutatea dorită. Nu te amăgiînsă! Kilogramele pierdute se vor depune uşor înapoi dacă nu respecţi câteva reguli.

Odatăadoptată o dietă,ar trebuiţinutăpentru toată viaţa. Nu tegândi că de acum încolo nu vei putea mânca decât legumeşi supe simple. O dietă corectă pe viaţă înseamnă lucruri mai simple decâtcredeai. În continuare îţi suntpermise zilnic (chiar sunt de dorit) câte trei mese principaleşi câte 2-3 gustări.

Nusări peste mese!

Miculdejun ar trebui să fie cel mai bogat,prânzul ar trebui să fie mai puţin consistent,iar cina ar trebui să fieceva mai frugală. Obişnuieşti să sari peste mese? În cazul acestaeste normal ca organismul tău să încerce să stocheze mâncarea sub formă degrăsime pentru a „rezista” până la următoarea masă.

Nubea mai puţin de 1,5 litride apă

Dacăpe lângă obiceiul săritului peste mese beişi mai puţin de 1,5 litri de apă pe zi,atuncidupă încheierea dietei vei câştigasigur două kilograme.Când nu bei suficientă apă,organismul tinde să reţină apă,kilogramele în plus nefinddecât urmarea lichidelor în exces.

Câtmai multe fibre

Pentrua te menţine la greutateadorită,nu e suficient săţii contde cât de des mănâncişi decâtă apă bei. În continuare îţi suntinterzise dulciurileşimâncărurile cu grăsimi (mezelurile,prăjelile,fastfood-ul).În schimb,ai liber la cât mai multe fibre,care întârzie absorbţialipidelorşi glucidelor.Unde le găseşti? Înfructe,legumeşi în produseledin cereale integrale. Bine,nu e capăt deţară dacă îţi mai permiţi din când în când câte o poftă.Important este săţii contde numărul caloriilor. De exemplu,două cupe de îngheţată au 280 de calorii,un baton deciocolată cu caramel,în jur de 250 de calorii.

Câtecalorii ai voie zilnic?

Poţi calcula câte calorii ai voie săconsumi zilnic după următoarea formulă:11 X greutatea+1.250 (pentru femei) ori16 X greutatea+1.350 (la bărbaţi).Astfel,o femeie de 55 de kilograme are voie să consume pe zi aproximativ 1.855de calorii.