E normal ca după o dietă strictă,în care ai fost nevoită să renunţi la dulciuri,carbohidraţi şi grăsimi,să apară temutul efect Yo-yo,după ce revii la alimentaţia obişnuită.

O perioadă de timp încearcă să păstrezi cât mai multe reguli pe care le respectai în dietă şi introdu treptat alimentele preferate. De asemenea,nu mânca mai mult,acum că ai slăbit.

Şansele să te îngraşi la loc într-un ritm năucitor sunt uriaşe. Iată ce poţi face să rămâi în relaţii bune cu acul cântarului!

Înfometarea nu e o soluţie de urgenţă

Dacă ai mâncat mai mult la un festin şi acum îţi pare rău,o soluţie viabilă este să reduci porţiile de mâncare în zilele următoare sau să adopţi o dietăbazată pe fructe şi multe legume.

Înfometarea,ca pedeapsă pentru că ţi-ai permis să te răsfeţi cu dulciuri din belşug nu este cea mai bună idee dacă vrei să-ţi păstrezi formele de invidiat. Când ţi-e poftă de ceva dulce,alege produsele bogate în fibre şi nu în grăsimi şi zahăr.

Pilulele de slăbit din comerţ,magnet pentru kilograme

Deşi conţin substanţe active care pot accelera metabolismul,acestea nu au justificare pentru promisiunile atrăgătoare de scădere rapidă şi sigură în greutate.

Cele mai multe se bazează pe inhibarea poftei de mâncare,dar odată oprit tratamentul,apetitul revine şi se dovedeşte a fi mai viguros.

În plus,nu e indicat să iei pastile pentru slăbit,dacă eşti cardiac,ai diabet zaharatsau tulburări gastrice şi iei alte medicamente. Acestea interferează şi fac mai mult rău decât bine organismului.

Care sunt proporţiile ideale de proteine,lipide şi glucide la o masă

După ce ai slăbit,continuă să iei trei mese principale pe zi plus două gustări şi nu sări,indiferent ce s-ar întâmpla,peste ele. Mai ales peste micul dejun,cea mai importantă masă a zilei.

Ca să îţi menţii greutatea la care ai visat,respectă şi proporţiile elementelor nutritive pe care le consumi.

Astfel,dimineaţa poţi mânca cereale integrale,fructe şi lactate sărace în grăsimi. La prânz şi cină încearcă să respecţi o regulă esenţială pentru funcţionarea la capacitate maximă a tranzitului intestinal şi nu numai.

Aceasta constă în ingerarea,în părţi egale,a unei porţii de carbohidraţi,de exemplu paste integrale şi orez brun,a două porţi de legume şi a uneia de carne de pui sau de peşte,preparată cum doreşti.

Totuşi,ţine cont că prăjitul cărnii creşte aportul caloric al unei mese şi,deci,îngraşă.