Spre deosebire de durerile tipice de cap,migrenele sunt intense,cauzând dureri severe şi sunt,de obicei,însoţite de simptome suplimentare,inclusiv sensibilitate la lumină sau sunet,durere în spatele unui ochi sau urechi şi tulburări de vedere.Unele dintre aceste tulburări includ unghiuri moarte în câmpul vizual,pete colorate,lumini intermitente în faţa ochilor şi orbire temporară. Migrenele pot fi însoţite şi de senzaţia de amorţeală sau furnicături în braţe şi picioare,slăbiciune,ameţeli.

 

Ce le declanşează

 

De regulă,migrenele sunt declanşate de ceva anume. Medicii de la Clinica Mayo descriu unele dintre ele:schimbări hormonale la femei;alimente,în special cele sărate,aditivi alimentari;băuturi,precum vin şi cele cu multă cafeină;stres;stimulii senzoriali,cum sunt efectul de orbire la soare şi sunetele puternice;factori fizici (efort);modificări ale mediului înconjurător,inclusiv a presiunii barometrice;şi medicamente,cum sunt contraceptive orale şi nitroglicerina.

 

Migrenele,cauzate de lipsa vitaminei B

 

Vitaminele din complexul B ajută organismul să funcţioneze corespunzător. Datorită rolului lor esenţial,o migrenă poate apărea dacă o persoană duce lipsă de unele dintre vitamine B,în special B2,B6,B12. Un studiu din 2004 arată că oamenii care au primit o doză zilnică de vitamina B2,de asemenea,cunoscută sub numele de riboflavină,suferă de mai puţine migrene. Acest lucru arată că un consum regulat de vitamina B2 (400 mg pe zi) poate ajuta foarte mult în prevenirea migrenelor.

 

Migrenele,declanşate de deficitul de vitamina D

 

Vitamina D este un nutriment important,care are ca rol să ajute organismul să absoarbă alte substanţe nutritive necesare pentru buna sa funcţionare. Un studiu din 2008 arată că aproape 42% din totalul persoanelor care suferă de migreneau deficit de vitamina D. Deoarece vitamina D are proprietăţi antiinflamatorii,ea poate reduce frevenţa migrenelor.