În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga ţară,clienţii pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat,ajutând astfel copiii să nu renunţe la şcoală.

În România,sunt aproximativ 400.000 de copii care nu merg regulat la şcoală. Mai mult,2 din 10 copii nu termină opt clase. Pornind de la aceste statistici îngrijorătoare referitoare la copiii care părăsesc şcoala,UNICEF a demarat în 2010 campania “Hai la Şcoală” de prevenire şi reducere a fenomenelor de absenteism şi abandon şcolar.

Din experienţa noastră,copiii vulnerabili beneficiază de educaţie atunci când profesorii colaborează cu părinţii şi cu comunitatea. Ne bucurăm că partenerul nostru Carrefour oferă clienţilor săi oportunitatea de a se implica simplu şi rapid,ajutând astfel copiii să meargă la şcoală. O donaţie mică,de doar un leu,poate produce o schimbare pe termen lung pentru copii”,a declarat Sandie Blanchet,Reprezentantul UNICEF în România.

Banii strânşi în urma campaniei vor sprijini intervenţiile UNICEF de la nivelul şcolii,al familiei şi al comunităţii. Intervenţiile la nivelul şcolii au ca scop transformarea şcolii într-un mediu primitor pentru copii,formarea mediatorilor şcolari,a directorilor şi a cadrelor didactice pentru a-şi adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev. La nivelul familiei se urmăreşte întărirea legăturii părinţilor cu şcoala,implicarea lor în viaţa şcolară a copiilor lor şi acordarea de sprijin părinţilor prin consiliere şi discuţii individuale. Intervenţiile la nivelul comunităţii urmăresc influenţarea şi mobilizarea membrilor comunităţii pentru a se implica şi a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon şcolar.