Roşiile, bomba de antioxidanţi

Roşiile, în special cele la conservă, dau savoare tuturor mâncărurilor. Culoarea indică faptul că sunt o sursă bună de licopen, fitoelementul cu proprietăţi antioxidante. Aduc şi bogăţie de potasiu şi vitamina C.  Cele conservate pot păstra un timp îndelungat, şi sunt numai bune de folosit atunci când vrei să prepari sosuri, supe, ciorbe, tocăniţe.

Prunele uscate, sursă de zaharuri naturale

Prunele uscate sunt o sursă bogată de carbohidraţi, vitamine din complexul B, antioxidanţi, potasiu şi fibre. Le poţi folosi ca ingredient principal în mâncăruri sau în deserturi; pot garnisi salate sau acompania mâncăruri pe bază de pui. Aduc zaharuri naturale şi o textură moale şi uşor elastică, plăcută, ceea ce le face ideale pentru gustări.

Fasolea uscată, bogată în proteine vegetale

Fasolea uscată e o sursă bogată de proteine, potasiu, fibre şi vitamine din complexul B. Se poate păstra un timp îndelungat şi e accesibilă oricărui tip de buget. Poate fi folosită în mâncăruri, dar şi în salate, ciorbe sau garnituri. E bine să ştii că fasolea la conservă poate să aibe conţinut mai mare de sodiu (de la sarea adăugată), prin urmare e bine să o speli înainte de utilizare.

Nucile, rezervor de grăsimi bune

Nucile aduc belşug de proteine vegetale şi grăsimi monosaturate, excelente pentru a te reenergiza. Sunt un ingredient delicios în salate, în cerealele  de la micul dejun, şi pot fi folosite în diverse umpluturi.

Mazărea la conservă, efect tonic

Mazărea la conservă îţi aduce proteine, minerale, vitamine şi fibre esenţiale, având un efect tonic în organism. Este o sursă bună de vitamina K, care ajută la buna funcţionare a inimii şi la fixarea calciului în oase, de acid folic şi vitamina B6, importante pentru combaterea osteoporozei şi aterosclerozei.