Alunele alungă insomnia

O mână de alune cu o oră înainte de culcare poate face minuni în timpul nopţii. Conţin melatonină,un hormon produs de creier şi care are un rol esenţial în reglarea ciclului de somn. Ai grijă însă la câte alune consumi seara deoarece pe lângă un somn odihnitor te poţi alege şi cu câteva kilograme în plus. O variantă cu mai puţine calorii,dar la fel de indicată datorită aportului crescut de melatonină din conţinutul lor sunt cireşele. Un dezavantaj al acestora îl reprezintă faptul că sunt sezoniere.

O cină pentru un somn liniştit

Ce ai zice de o porţie de carne de curcan la cină? Pe lângă faptul că acest sortiment de carne este unul dintre cele mai sănătoase,datorită conţinutului redus de colesterol, ea îţi poate asigura un somn fără întreruperi datorită l-triptofanului din compoziţia sa. Acesta nutrient induce senzaţia de somnolenţă şi vei adormi foarte repede. Nu evita nici cerealele integrale,întrucât au complexul de vitamine B,esenţiale pentru buna funcţionare a glandelor responsabile de reglarea somnului.

Cât mai puţină cafea

Cofeina este un stimulent pentru creier şi este bine să eviţi să bei cafea,cola,ciocolată caldă sau ceai negru,în special cu câteva ore înainte de culcare. Nici dulciurile nu sunt recomandate seara. Conţinutul ridicat de zahăr din sânge poate provoca dereglări în rutina nocturnă şi este mai bine să le consumi dimineaţa când chiar ai nevoie de energie pentru a începe ziua în forţă.

Citeşte şi:

5 obiceiuri de evitat pentru un somn liniştit

Alungă insomnia fără pastile