Zahărul face parte din dieta noastră şi dăunează, dacă este consumat cu moderaţie. Dacă este consumat în cantităţi mari, el poate fi nociv. Pe lângă faptul că poate aduce la pachet numeroase boli, consumul de zahăr poate fi o cauză pentru care kilogramele se depun mai repede. În general, pentru o viaţă sănătoasă, nutriţioniştii recomandă evitarea zahărului sau consumul său în cantităţi limitate. Dacă ai început o dietă nouă şi eşti convins că nu mai consumi zahăr, iată care sunt alimentele care te-ar putea păcăli!

Sucul de roşii

Ai putea crede că supa de roşii cumpărată de la magazin este o combinaţie sănătoasă de apă cu substanţe nutritive. Însă dacă vei citi eticheta, ai putea fi surprins de cantitatea de zahăr pe care aceasta o conţine. Zahărul este întâlnit frecvent în sosurile pe bază de roşii pentru că echilibrează aciditatea. Totodată, trebuie să fii atent şi la supele cremă instant pe care le găseşti la orice pas şi să citeşti cu atenţie etichetele lor!

Dressing-urile pentru salate

Pe lângă faptul că dressing-urile cumpărate din magazin pot conţine multe grăsimi nesănătoase şi E-uri, acestea au şi cantităţi mari de zahăr. De exemplu, 2 linguri de sos pentru salată poate conţine între 7-10 grame de grăsime. Ca să te asiguri că salata pe care o consumi este sănătoasă, prepară-ţi acasă propriul dressing din iaurt, ulei de măsline, oţet sau zeamă de lămâie şi nu vei regreta!

Iaurtul

Alimentele cu conţinut scăzut de grăsimi sunt tentante pe persoanele care încearcă să ducă un stil de viaţă sănătos, însă când vine vorba de iaurturile slabe trebuie să fim atenţi la compoziţie. Spre exemplu, un iaurt simplu poate să conţină 4,7 grame de zahăr, iar un iaurt grecesc de la 6 şi până la 12 grame de zahăr. Adăugarea zahărului în iaurturile cu conţinut scăzut de grăsimi este o practică folosită pentru a compensa pierderea aromei şi pierderea consistenţei din grăsimi.

Fructele uscate

Deşi fructele uscate reprezintă o gustare sănătoasă şi delicioasă, ele fiind bogate în vitamine, fibre şi antioxidanţi, acestea pot conţine multe calorii şi mult zahăr. Dacă te afli la dietă, alege în locul bananelor, mandrinelor, cireşelor, strugurilor sau în locul smochinelor uscate, fructe proaspete de sezon sau fructe de pădure.

Untul de arahide

Este o sursă excelentă de proteine şi este indicat în multe diete de slăbit, însă nu orice variantă a untului de arahide poate fi consumată cu uşurinţă! Pe piaţă există variante fără zahăr adăugat, însă, din păcate, găsim mai multe variante cu zahăr, care transformă acest aliment sănătos într-unul periculos. De aceea, este recomandat să citeşti cu atenţie eticheta untului de arahide pe care îl cumperi şi să te asiguri că este un aliment de bună calitate.

Sursă foto: Shutterstock