Vara, piaţa este plină de legume şi de fructe, cu conţinut bogat de apă, fibre, vitamine şi minerale, pe care abia aşteptăm să le consumăm, cum ar fi cireşele sau pepenele roşu, fructe pe care le putem introduce cu uşurinţă în dieta noastră. Însă, dacă nu eşti fanul acestor alimente de sezon, trebuie să ai mai multă grijă de alimentaţia ta, pentru că, din cauza căldurii, digestia este mai lentă şi mai groaie, iar mai mult ca niciodată, trebuie să eviţi anumite alimente, care îţi pot da dureri de stomac, te pot balona sau pot veni la pachet cu multe calorii. Iată ce ar trebui să eviţi vara aceasta sau să consumi cu moderaţie!

Mâncare picantă

Condimentele dau un gust minunat mâncărurilor, însă pe timpul verii, mâncarea picantă trebuie să fie evitată mai mult ca în orice alt anotimp. Se recomandă evitarea mâncării picante, deoarece capsaicina care se găseşte în interiorul ardeiului iute creşte temperatura corpului şi are ca rezultat producerea transpiraţiei excesive.

Mai puţină carne roşie

Carnea roşie nu este un aliment uşor de digerat, iar consumul excesiv de carne în sezonul estival creşte presiunea sistemului digestiv. Se recomandă reducerea consumului de carne roşie în perioada verii sau înlocuirea ei cu peşte. Totodată, trebuie să fim atenţi şi la carnea pe care o gătim pe grătar şi să nu o consumăm în exces, pentru că fumul care intră în carne poate fi dăunător pentru organism.

Salata Caesar

Ştim că este delicioasă şi pare a fi un preparat uşor, de vară, însă renumita Salată Caesar trebuie să fie evitată vara sau să fie consumată cu moderaţie. Asta din cauza faptului că sosul din care este făcută poate conţine multă maioneză, uleiuri şi alte grăsimi nesănătoase, care vin la pachet cu multe calorii, ce ne pot ameninţa silueta. 

Broccoli

Este unul dintre cele mai sănătoase alimente de pe piaţă, însă dacă te pregăteşti să pleci la piscină, mai bine îl eviţi în ziua respectivă. Legumele verzi, precum: broccoli, varza sau varza de Bruxelles pot produce balonări şi gaze intestinale, după digestie, din cauza rafinozei, o substanţă zaharoasă prezentă în aceste alimente.

Gumă de mestecat

Ţi se întâmplă des ca în momentul în care mesteci guma de mestecat să fii mai tentat să îţi cumperi o ciocolată sau un sandwich? Nu eşti singurul! Studiile arată că guma de mestecat te poate face mai înfometat şi mai predispus la gustări. Totodată, în unele cazuri, guma de mestecat poate cauza şi aerofagie, adică senzaţia de disconfort de „prea plin‟.

Sursă foto: Shutterstock