Include în dieta zilnică aceste alimente şi nu te vei mai simţi aşa încordată. Stresul este o afecţiune des întâlnită în zilele noastre. Nu trebuie să lucrezi în condiţii mai dificile ca să te plângi de dureri de cap şi de griji care se tot adună. Din fericire,remediul este mai aproape de tine decât te aşteptai. Cele mai multe dintre următoarele alimente antistres se găsesc chiar în bucătăria ta.
 

Nuci şi alune

 
În lista cu alimente antistres ocupă un loc fruntaş nuca şi aluna,fructe-desert bogate în triptofan,un aminoacid de care corpul are nevoie pentru a stimula eliberarea de serotonină. Cercetătorii spanioli au descoperit că cei care consumă des nuci şi alune au un nivel mai mare de serotonină în corp.
 
Serotonina este un neurotransmiţător prezent în mai multe organe,incluzând sistemul nervos central,şi are un rol important în apariţia depresiei şi a anxietăţii,din cauza dereglărilor chimice pe care le produce. Alţi oameni de ştiinţă,mai precis psihiatrii scoţieni,au descoperit că persoanele care simt nevoia să ronţăie des câte ceva,şi aleg nucile şi alunele,nu suferă de forme avansate de nevroze.
 

Lapte şi iaurt

 
Lactatele,în special iaurtul,conţin în afară de vitaminele B2 şi B12 antioxidanţi benefici pentru îndepărtarea radicalilor liberi,asociaţi stresului.
 

Cacao şi ciocolată neagră

 
Dacă vrei să scapi de stres,mănâncă ciocolată neagră. Are un conţinut mare de cacao,despre care numeroase studii arată că are în compoziţie substanţe care cresc secreţia de serotonină. Iar un nivel mai mare de serotonină,supranumită şi „hormonul fericirii“ înseamnă o stare de spirit mai bună.
 

Morcov

 
Această legumă conţine betacaroten (o substanţă care măreşte rezistenţa organismului în faţa bolilor) şi este un precursor al vitaminei A. De asemenea,betacarotenul este un antioxidant important,care ajută nu doar la menţinerea şi refacerea acuităţii vizuale,ci luptă şi cu simptomele stresului. În plus,un pahar de suc de morcovi pe zi îţi curăţă eficient ficatul de toxine şi contribuie la încetinirea procesului de îmbătrânire.
 

Ouă

 
Ouăle sunt o sursă importantă de proteine,dar conţin şi lecitină,care este foarte eficientă pentru stimularea creierului. Totodată,colina din ouă este o substanţă necesară pentru transmiterea impulsurilor nervoase şi pentru sănătatea ochilor.
 

Alimentele care conţin vitamina B12

 
Vitamina B12 joacă un rol important pentru buna funcţionare a corpului,ajută la reducerea stresului şi anxietăţii,aşa că este important să introduci în dieta ta cât mai multe alimente care conţin vitamina B12,în special organe cum este ficatul de viţel,scoicile,muşchiul de vită. Şi kefirul este o sursă bună de vitamina B12.