Unul din factorii cei mai nocivi care determină îmbătrânirea pielii este expunerea la soare. Razele UV nu numai că o îmbătrânesc,ci slăbesc şi sistemul de apărare al organismului,provocând numeroase tipuri de cancer la nivelul epidermei. Ultimele studii demonstrează efectele protectoare şi surprinzătoare ale unor alimente. Profită de „oferta” verii şi alcătuieşte-ţi o dietă pe placul tău.

Aşa previi alergia la soare

Bogate în vitamina A,morcovii,pepenele,caisele şi roşiile te ajută să împiedici apariţia alergiei la soare,cunoscută şi sub numele de lucită estivală. Efectul lor este sporit dacă le asociezi cu alimente care conţin vitaminele E şi C (citrice,ardei,spanac,nuci).

Bine de ştiut-Pepenele galben conţine o enzimă,numită SOD,un antioxidant redutabil,care protejează pielea faţă de acţiunea radicalilor liberi,prevenind îmbătrânirea ei.

Diminuează inflamaţiile pielii

Cacaua şi ceaiul verde sunt două alimente bogate în flavonoide care,conform ultimelor studii,diminuează cu 15% inflamaţiile pielii,cauzate de arsurile solare. Consumate zilnic,aceste alimente ameliorează conţinutul de proteine structurale din epidermă,adică de elastină şi de colagen. În plus,antioxidanţii din ceai şi din cacao inhibă enzimele responsabile cu apariţia ridurilor.

Cum eviţi petele şi ridurile fine

O expunere îndelungată la soare duce la apariţia petelor brune şi a ridurilor foarte fine. Acum îţi vine în ajutor vitamina C. Aceasta previne apariţia petelor brune şi a ridurilor şi îţi tonifiază pielea,redându-i elasticitatea. În plus,stimulează procesul de sinteză a colagenului şi a globulelor roşii,proces care asigură fermitatea pielii.

Bine de ştiut-Vitamina C se regăseşte în coacăze negre,afine,cătină,citrice,kiwi,pătrunjel,roşii,varză,broccoli. Ai grijă! Conţinutul de vitamina C se diminuează dacă alimentele sunt preparate termic sau dacă fumezi.

Tratează simplu şi eficient arsurile solare

Calităţile uleiului de măsline l-au făcut subiectul multor studii ştiinţifice. S-a dovedit că este bogat în acizi graşi Omega-3,buni pentru sistemul cardiovascular,şi vitamina E,de nelipsit vara,deoarece sporeşte toleranţa pielii la soare şi favorizează cicatrizarea în caz de arsuri. Pentru a profita de beneficiile lui şi pentru a nu creşte aportul caloric,foloseşte doar o lingură de ulei de măsline,de preferat în salate,sau masează-ţi pielea cu el,după plajă.

Bine de ştiut-Pentru ca pielea să devină mai rezistentă la arsurile solare şi pentru a spori protecţia oferită de loţiunile de plajă,mănâncă mult peşte  oceanic (ton,macrou,somon),din care iei un acid gras,numit EPA,important şi în prevenirea afecţiunilor pielii.

Pont-Consumate măcar o dată pe săptămână,sardinele îţi aduc un plus de vitamina B3,importantă pentru sănătatea pielii. Aşa că,dacă ţii la aspectul tău,ar fi bine să mănânci sardine proaspete sau din conservă.

Soluţii împotriva îmbătrânirii

Cel mai bun protector al ADN-ului celulelor cutanate este seleniul,un oligoelement care,asociat cu vitaminele antioxidante A,E şi C,încetineşte îmbătrânirea prematură a pielii. Acest puternic cocktail nutritiv împiedică dezvoltarea unor boli degenerative,cum este cancerul de piele. Seleniul poate fi procurat din suplimente alimentare,dar şi din alimente:spanac,cereale integrale,peşte gras.

Sugestii pentru dieta de întinerire a pielii

Mic dejun:o linguriţă de grâu
încolţit,un bol de cereale
integrale cu iaurt
Prânz:linte sau spanac
Gustare:nuci,migdale

Dieta mediteraneeană,un factor de protecţie!

Un studiu făcut de cercetătorii californieni în 2001 a relevat faptul că persoanele care consumă zilnic legume,fructe,peşte şi ulei de măsline,au o piele mai sănătoasă şi cu mai puţine riduri,în comparaţie cu cei care au în meniul zilnic carne roşie,dulciuri,băuturi carbogazoase,cartofi şi produse lactate grase. Autorii studiului au concluzionat că nu e nevoie să devii vegetariană ca să ai o piele sănătoasă,ci doar să consumi mai multe fructe şi legume crude.