Capcanele barfei la serviciu

5 iunie 2012   Carieră

Hai, să fim sincere! Să nu ne mai ascundem după degete că noi n-am păcătuit niciodată! Bârfa este unul dintre viciile noastre preferate, pe care îl încurajăm oriunde suntem înconjurate de prietene sau de apropiaţi. Dar la serviciu? O fi bine, o fi rău?

Unii spun că bârfa reduce stresul,dar alţii susţin că ar fi nocivă şi că ar înrăutăţi foarte mult relaţiile de la locul de muncă. Înainte să te avânţi în meandrele complicate ale bârfelor,ţine cont de câteva amănunte:

Nu inventa lucruri pe care să le spui apoi ca adevăruri. Ştiu,ai să-mi spui că nu prea se întâmplă,dar gândeşte-te:de câte ori ai răspândit o informaţie de care nu erai sigură că este reală? Nu duce vorba şi nu crede chiar tot ce spun colegii la o ţigară. Poate nu sunt răuvoitori,dar efectul telefonului fără fir funcţionează de minune în astfel de situaţii.

 Există şi cazul în care ai nemulţumiri reale şi,neştiind ce să faci,te plângi unei colege. Poate că,primind simpatie şi aprobare din partea ei,te simţi un pic mai bine. Dar nu rezolvi nimic,iar mediul de lucru se poate degrada pe zi ce trece,săpat de toate aceste discuţii aparent inofensive. Mai bine încearcă să rezolvi situaţia.

Ai grijă ce şi cu cine vorbeşti! Chiar şi omul în care ai cea mai mare încredere poate răstălmăci ceea ce ai spus într-o anumită conjunctură. Ba,chiar poate duce vorbele tale mai departe,dar bineînţeles,cu mesajul schimbat.

Şi încă ceva: atunci când îi critici prea apăsat pe alţii,interlocutorii s-ar putea să te analizeze mai critic. Adică,să fii taxată mult mai scump decât merită pentru cele câteva şuşoteli pe care le-ai crezut nevinovate.

Mai multe