Cele mai mari rivalităţi din lumea afacerilor
Oricât de mult ne-am dori, noţiunea de rivalitate nu poate fi neutralizată. De-a lungul timpului, numeroase familii au fost distruse de orgoliile şi ambiţiile membrilor, în vederea obţinerii a cât mai mulţi bani şi cât mai multă faimă. Acestea sunt cele mai mari rivalităţi din lumea afacerilor.
Coca-Cola vs Pepsi
Aceasta este,poate,cea mai cunoscută rivalitate din lumea afacerilor. Putem spune chiar că este legendară. Deşi focul a fost înteţit în anul 1975 prin provocarea lansată făţiş de Pepsi,cele două branduri se luptă de peste 100 de ani. În acel an,Pepsi a lansat campania „Provocarea Pepsi”,reuşind să facă paradă ani de zile cu triumful său în testele de gust. De atunci,cele două companii s-au luptat în ceea ce priveşte programele de fidelizare,iar această luptă crâncenă a continuat şi pe toate canalele de social media.
Totul a început în 1886,când John S. Pemberton a elaborat reţeta originală a Coca-Cola.
Pe de altă parte,brandul Pepsi-Cola a fost creat 13 ani mai târziu de farmacistul Caleb Bradham,când Coca-Cola vindea deja patru milioane de litri pe an. Aceasta era reţeta!
Cola şi-a creat faimoasa sticlă având contururile rotunjite şi s-a extins şi în Europa. Între timp,Pepsi a intrat în faliment,în 1923,din cauza raţionalizării zahărului. După o revenire,Pepsi a intrat din nou în faliment,opt ani mai târziu,însă de această dată şi-a revenit mult mai repede. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial,Pepsi şi-a infuzat energie în campaniile publicitare şi a început să comercializeze şi băutura la cutii. Pe de altă parte,în anii’50,Cola a intrat pe micul ecran,în timp ce Pepsi se zbătea să ţină pasul cu rebranduirea.