Angajatorii te caută pe Facebook!

12 iulie 2011   Psihologie

Cauţi un job, găseşti un anunţ, trimiţi un CV. Dar te aştepţi ca respectiva firmă să te caute pe Facebook, după ce ţi-a vizualizat CV-ul? Află ce anume din profilul tău îi interesează pe angajatori!

Potrivit unui studiu recent,aproximativ 40% dintre angajatorii din domeniul tehnologiei caută pe site-urile de socializare paginile celor care candidează pentru un job în interiorul companiei.

Care sunt reţelele pe care angajatorii le folosesc cel mai des pentru a se informa în legătură cu un candidat? Ei bine,acestea sunt Facebook şi LinkedIn. Ce-i drept,la LinkedIn ne-am fi aşteptat. Dar Facebook conduce detaşat.

Studiul Eurocom Worldwide arată că 51% dintre firme au pagini proprii pe Facebook,46% au conturi pe Twitter şi 43% sunt prezente pe LinkedIn.

Mai mult,38% dintre participanţii la studiu au spus că vor folosi din ce în ce mai intens social media în următorul an. Aşadar,CV-ul tradiţional este,treptat,înlocuit de profilul online,pe care companiile îl consideră mai diversificat şi mai expresiv.

În timpul “investigaţiei”,angajatorii urmăresc mai ales parcursul profesional al candidatului,dar nu neglijează nici like-urile sau comentariile postate de aceştia,precizează un raport al studiului,preluat de Guardian.co.uk.

Iată ce contează pentru angajatori din profilul onlin al candidatului:

46%-parcursul profesional

45%-educaţia

33%-recomandările (în special pe LinkedIn)

24%-hobby-urile,interesele

21%-

-urile pe Facebook

21%-comentariile postate,link-urile

21%-afilierile la grupuri şi comunităţi online

15%-fotografiile

10%-comentariile prietenilor.

Mai multe