Adeverinţa electronică de vaccinare: ce paşi trebuie să parcurgi pentru a o descărca
Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor de Vaccinare (CNCAV) a prezentat cei şase paşi pentru descărcarea adeverinţei de vaccinare. De asemenea, au fost expuse şi cauzele eventualelor erori de descărcare.
Cei şase paşi pe care doritorii trebuie să îi parcurgă sunt următorii, potrivit CNCAV:
Este bine de ştiut că adeverinţa nu poate fi descărcată din străinătate!
Potrivit aceleiaşi surse, trebuie să existe concordanţă între datele introduse la programare/RENV şi datele introduse.
Cum apar erorile
Există mai multe cauze pentru care pot să apară şi erori:
- programarea a fost făcută de angajator şi acesta nu a folosit numărul de telefon al persoanei programate la vaccinare, ci al instituţiei respective
- persoana s-a programat singură şi nu a introdus corect numărul de telefon sau a introdus alt număr de telefon decât cel pe care-l introduce acum la descărcărea adeverinţei
- informaţiile au fost introduse direct în RENV de către registrator la nivelul centrului de vaccinare şi aceste date au fost greşit introduse.
„Descărcarea adeverinţei electronice de vaccinare nu poate fi făcută dacă vreuna dintre cifre a fost greşită la introducerea celor două şiruri de numere (CNP, respectiv – număr de telefon). Informaţiile din platforma de programare se pot verifica/corecta doar de către persoanele autorizate; în cel mai scurt timp se va încerca preluarea acestor date în RENV”, informează CNCAV.